måndag 31 januari 2011

Spec.mödra

Har nu pratat med en av dom mest osympatiska barnmorskorna som jobbar på spec.mödra och man kan ju hoppas att jag slipper ha kontakt med henne fler gånger! Efter lite gråt och mycket irritation fick jag flytta tiden jag hade hos DrÅke nästa vecka till denna vecka och då känns det lite bättre! Jag vill fortfarande verkligen INTE bli igångsatt men jag vill ha ett slutdatum som infaller efter vad som räknas som fullgånget. Jag vill att DrÅke ska säga att max till detta datum behöver du stå ut! Jag är fullt medveten om att folk längtar och väntar på sina små bäbisar och det gör ju givetvis jag också men nu börjar jag glömma bort målet och kan bara tänka på lidandet som jag har just nu! Jag vill kunna njuta av min tid som gravid men jag kan inte! 


Jag vet ärligt inte vad jag hade förväntat mig av dagen samtal men till att börja med lite förståelse och inte en defensiv hagga som är sur för att hon fått en smäll på fingrarna ang datumet på rul:et. Det var samma BM som gjorde mitt rutinUL som jag fick prata med idag och hon gillade nog inte att DrÅke sagt att om det skiljer mindre än 7 dagar mellan sista mensen och rul:et är inte det sistnämnd mer korrekt. Det ska alltså "diffa" på mer än en vecka för att det ska vara mer säkert!

Jag har inte tidigare varit rädd för förlossningen, inte under nån av mina graviditeter utan har bara längtat! NU däremot börjar jag bli livrädd och jag har börjat få rejäl ångest runt detta och det jag är rädd för är att den förlossning kommer att sluta med kejsarsnitt eller med nåt instrument och det skrämmer mig som faaaaan! LIVRÄDD är jag för dessa två utgångar! 
Detta är ju troligtvis min sista graviditet och förlossning och eftersom jag har två superbra förlossningar med mig i bagaget vill jag så gärna att denna också ska bli det inte bara för min del utan även för Tomas del som ju faktiskt också ska gå igenom den! Jag kommer inte få fler chanser att "göra det bättre" utan this is it!

Känns sjuk jobbigt att vara så här rädd och inte kunna göra nåt åt det och inte heller få gehör för vad man uttrycker! Jag hoppas DrÅke vill förstå mig när jag ska dit eller att Grodan ska komma ut självmant innan dess! 




Bilden säger rätt mycket om hur jag känner just nu!! =(


4 kommentarer:

  1. Det fins värkligen vissa som vill göra livet änusurare när det är som jävligast. Hoppas det kommer igång av sig själv snart så du slipper bli igångsatt. Och lida så förbaskat!

    SvaraRadera
  2. Tack Bea! Jo det är verkligen så och jag hoppas också att det ska komma igång av sig självt för jag tror verkligen det är det bästa =)

    SvaraRadera
  3. Hihi det går så bra det,. Jag får hålla extra koll på dina svar :P Allt bra med er idag. Ny dag en ny vecka. Längtar så mycket till bebisen ska komma ut.
    Jag har en sådan jobbig graviditet. Min kropp är en kropp som inte tål dem extra hormonerna man får. Tål inre ens p.piller eller liknande. Mår du bättre idag?

    SvaraRadera
  4. Hormonerna så vet jag inte varför vi inte "tål".
    Samma med min mamma och syster. Vi får nästan samma symtom. Vi blir sura arga och elaka typ av p-piller. hehe

    SvaraRadera