måndag 10 januari 2011

Fy vilken kväll och natt!!

Kvällen och natten har varit hemsk och jag säger det än en gång - det är tur jag ska till barnmorskan idag! Hon kanske inte kan göra så mycket men jag kommer säkert att känna mig mycket lugnare efter att jag varit där! 
När jag och Tomas äntligen kom i säng så startade vi en film i vanlig ordning och nog för att min sammandragningar brukar komma både mer regelbundet och starka på kvällar var detta inget jag var förberedd på! Jag hade fick som var jättekonstiga och starka och kändes som "senadrag" i ett bälte runt om! Kände värkarna massor i ryggen och det kan jag inte påminna mig om att jag någonsin känt förut. Jag tror inte jag hade såna värkar under förlossningarna med Malin och Noel ens utan har alltid bara känt dom längst ner i magen! Det höll på halva natten men var ju inte regelbundet men man kan väl säga att om förlossningen fortfarande varit kvar här på sjukhuset så hade jag ju ringt men jag kände verkligen inte för att åka till s-byn eller skeå i natt för att åka hem igen efter ett tag! Nu har det ju lugnat ner sig och känns som vanligt och Grodan lever loppan och verkar ju må bra! 

Jag hoppas ju att detta betyder att vi kommer få bäbis något i förtid, dock inte riktigt än, för jag kan köpa ett par veckor med detta men 7 veckor plus ännu längre kanske om jag skulle gå över det känns som Mount Everest för min del! 

Återkommer väl senare idag med hur det gick hos barnmorskan och för första gången vid ett vanligt besök hoppas jag verkligen att Tomas kan komma från jobbet och följa med! Det gör han säkert men man vet ju aldrig även om han oftast har ett sånt jobb där han kan komma från en stund så händer det ju att han inte kan det!!

Nåja nu har jag klagat färdigt för stunden och nu ska jag bjuda er på en skitsöt bild jag hittade =)



Och hur söt är inte jag då? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar