onsdag 5 januari 2011

I siffror!

Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 5 fulla dagar (v32+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 24 feb 2011
Du har 50 dagar kvar till beräknad förlossning.

Så här ser det ut idag på familjelivs graviditetskalender =) I ÅTTONDE månaden och 50 dagar kvar tills beräknat =) Shit, det är inte långt kvar nu och i takt med att sammandragningarna öka i både antal och styrka så kan jag ju inte annat än att säga: Jag börjar bli nervös!!
Det mest är klart i för förlossningen som jag vill ha klart innan det är dags med undantag för några smågrejer som vissa av dom ska fixas redan idag när Tomas kommer hem och det är att lägga in några fler telefonnummer där jag kan nå han om det blir dags och hans telefon har "buggat" ur (det händer lite då och då). Nu väntar vi på vagn, babyskydd och videokamera och jag har full tro på att dessa tre kommer att infinna sig innan det är dags =) 

När räknas man som höggravid?!? =) Jag känner mig så nu men det har jag gjort ett tag men det har nog inte berott så stor del på magens storlek utan mer på hur ont jag haft/har i fogarna! Tomas har som tur är hämtat kryckorna som jag kan använda här hemma i alla fall och blir det riktigt överjävligt så får jag väl lov att ta dom med om jag ska ut också men det har jag tänkt slippa!

Nä då var den stora frågan för dagen: 

Vad skulle man ha gjort idag då? =)

Bye, bye


2 kommentarer:

  1. Höggravid räknas man väl från och med att 3:e trimestern börjar så du har varit det ett tag nu :P

    SvaraRadera
  2. Ja så kanske det är!! =) Stämmer då överens med hur jag känner mig i alla fall!! Hade faktiskt ingen aning från när man räknas som höggravid =P

    SvaraRadera