måndag 10 januari 2011

Mvc 6

Du är på dag 235 av 280. (83,9%).

Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 3 fulla dagar (v33+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 24 feb 2011
Du har 45 dagar kvar till beräknad förlossning.
Såg att jag lagt in denna information i inlägget om förra besöket: Mvc 5. Tänkte som försöka göra samma sak nu här framöver så jag kan använda det för min egen skull också så att jag kan gå tillbaka och läsa! Har tänkt kopiera och skriva ut sen när allt med graviditeten är klar så jag får det i pappersform! =)
Nåja, så här såg det ut idag:

BT: 125/70
Hb: 127
SF:34
Hjärtljud: 130
Urin: Spår av röda och vita blodkroppar
Fosterläge: Huvudet neråt och ruckbart/fixerat

Grodan ligger som ni ser med huvudet neråt som jag ju har misstänkt och det var inte så rörligt sa hon. Ruckbart kanske men på henne lät det lite som att det lika gärna kunnat vara fixerat. Min BM är lite "flummig" så ibland är det lite svårt att få tydliga svar från henne. Jag frågade om mina sammandragningar och hon sa att eftersom dom slutar så är det ju inte värkar men att hon tyckte ju att dom lät att komma ofta men verkade inte vilja göra annat än att skicka en urinodling så vi får väl se vad den säger!
Har under dagen haft MASSOR med SD och just nu sitter jag och klockar med min "app" till iphonen för att se om det är nåt mönster i det hela. Jag har varit på besök hon Kicki  och Minna (Ja, Emil bor ju också där med dom men han var inte hemma ) och på vägen från roknäs och hem hann jag ha 4 SD och det känns lite mycket! Jag kom ju inte från något gjympapass direkt!!
BM sa att jag skulle ringa henne i vecka om det fortsatte och var även under dagen så imorgon är det en som ringer sin BM, nämligen jag! Hon skulle då göra en gynundersökning för att se om det har påverkats nåt och det känns rätt bra om hon säger att det inte har gjort det för det blir i så fall andra gången hon gör en undersökning på mig så hon vet hur det känns när det är som det ska vara menar jag. 
Har nyss pratat med spec.mödra och hon tyckte jag skulle ringa förlossningen =S Fy vad man känner sig löjlig och besvärlig. Jag ska göra lite mat först och äta nåt så får vi se sen hur jag gör! Vill hinna prata med Tomas också!!
Återkommer!!

1 kommentar:

  1. Det verkar minst sagt besvärligt.. Vi får hålla tummarna att h*n håller sig inne ett litet tag till iallafall :) / Linda

    SvaraRadera