lördag 15 januari 2011

Namn och åter namn....

Shit va svårt det är med namn måste jag ju säga. Kommer inte ihåg att det var så här svårt med Malin och Noel men nu är det i alla fall det. Pojknamn har varit mitt största bekymmer men så här om dagen så hittade vi ett namn som bara kändes HELT RÄTT! Nu återstår alltså flicknamn och det får nu ju gärna komma med förslag till om ni känner för det =) Vi vill ha ett namn som inte är så vanligt men inte konstigt heller, ska liksom inte vara topp 100 på listan över vanligaste namnen just nu! Jag tänker lite som så att barnet ska vara rätt ensam i sin blivande klass/dagisgrupp men utan att det ska bli :"ursäkta vad sa du ungen hette?" Lite som Noels namn tönker jag. Han har ju i och för sig fått rätt folk MÅNGA gånger och säga, med sammanbitna tänder ska tilläggas, att "jag heter INTE Joel, jag heter Noel! " Han har verkligen inte gillat att bli kallad Joel men hans namn är ju ändå inte så konstigt! Ja ni fattar säkert hur jag menar, alltså inte William, Hugo, Leo, Julia, Amanda osv eftersom dom känns för "vanliga" men inte heller Linblå, Justus, Hallon osv för dom känns för "ovanliga"
En annan sak jag har som krav på namnet är att det inte SKA bli ett smeknamn som många namn är tex: Carl blir Calle! =)

Så pojknamn är spikat och klart och jag har VÄLDIGT svårt att tänka mig att det kommer ändras för det var verkligen HELT RÄTT så det jag behöver hjälp med nu är flicknamn!! 
Kom igen och ge mig lite förslag nu!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar