tisdag 25 januari 2011

30 dagar kvar....

I början när jag var in på andras bloggar som skrev om sina graviditeter som även dom hade en "baby ticker" som jag kändes det som om att man aldrig skulle nå fram till "30 days to go" men nu är den dagen faktiskt här! Med tanke på att det förra inlägget var rätt så negativt så tänkte jag försöka mig på ett lite positivare inlägg nu =)

30 dagar kvar är verkligen inte länge alls och det är ju nåt jag helt klart kan se fram emot! Givetvis så h¨ller jag på att längta ihjäl mig efter Grodan och få se vad h*n är för en sort, hur h*n ser ut osv men samtidigt så gillar jag att vara gravid =) Tro det eller ej men det gör jag faktiskt! Jag vet att det kanske inte låter så alla gånger men för mig som inte alla gånger kanske mår så bra just psykiskt är graviditet en "topptid" för mig! Jag har aldrig i mitt liv mått så bra pyskiskt som när jag varit gravid och jag har en känsla av att detta kommer hålla i sig även efteråt och det kommer till stor del bero på Tomas, som verkligen är den mest underbara människa jag vet! Han blir ju egentligen pappa för första gången men pappa har han ju samtidigt varit till Malin och Noel i så många år nu! Han har ju varit pappa till Noel längre än hans biologiska pappa varit det till han! Och låt mig säga: Han gör ett förträffligt jobb och jag har aldrig klarat det utan han! Senast igår (tror ja det var) så hade AJ skrivit på sin FB att jag har lyckats så bra med mina barn och det har jag verkligen gjort men vi får inte glömma att Tomas också varit med på att forma dessa underbara små/stora individer och att han har gjort det så bra!

Nåja, ett lite sidospår, graviditeten var det! =) Jag kan nog lugnt tänka nu att inom 30 dagar kommer Grodan att vara här och i stort sett allt är klart inför lill*ns ankomst! Jag ska dom närmaste dagarna ta tag i och packa min och Tomas BB-väska klar och skriva en lista som får ligga överst med sånt man inte kan packa ner så lång i förväg =) Idag ska jag tvätta filten som ska få följa med och packa en påse med den och en handduk och andra lite "bra att ha" - grejer i fall man skulle få föda i bilen =P Inget jag hoppas på med det händer ju faktiskt och vi är mitt i vintern så det kan ju vara bra att ha med lite varma grejer!

Detta är klart:

Spjälsängen 
Babykorgen 
Vagnen
Bilstolen 
Skötborde
Blöjor
Badgerjer/salvor
AmningsBH+inlägg 
Bindor
Grodans BB-väska

Återstår:

Voksipåsen
Sticke-set (knappar till)
Linnen från cubus
BB-väskan


Har jag glömt nåt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar