måndag 31 januari 2011

Fortfarande hemma och namn!

Än så länga är jag hemma och har som vanligt "värkar" och dom är i samma styrka och längd som jag haft under helgen. Dom blir alltså starkare och starkare för varje dag typ men inget händer och det känns ju inte bara lite deprimerande. Skrev just en kommentar om att antingen får ju Grodan bestämma sig för att komma ut nu eller så får det ju faktiskt lugna ner sig så att jag kan njuta av sista tiden! Detta är ALLT annat än mysigt och gulligt! =( Ibland vill jag bara skrika men som tur är har jag i alla fall någon form av sjävbehärskning kvar så jag inte skrämmer barnen! På tal om dom, gud vad dom är duktiga och jag hoppas verkligen dom står ut med mig ett tag till =P Igår var jag inte på världens bästa humör och tyvärr gick det ju ut lver barnen vilket ju inte alls var förtjänat!! =( Ska ta upp detta med min BM när jag ringer dit idag! Ska ringa dit ang. sockerserierna jag var tvungen att göra för att Grodan var så stor men precis som jag förstod visar dom inget alls =)

Har varit vaken hur mycket som helst inatt känns det som, antingen för sammandragningar eller så för "fogarna" och just nu är jag VÄLDIGT nära en brytpunkt! Får helt enkelt fortsätta med mitt nya mantra "bit ihop eller bryt ihop" för det är det enda som funkar för tillfället!

Till råga på allt måste jag damsuga huset OCH skura då jag har en hund hemma som är i "löpen" och fan inte alls vill städa efter sig!!! *morrar* Blir jävlat galen och tycker ärligt om hunden lite mindre för varje dag hon inte städar efter sig själv!!
Någon som vet om man kan ge tikar ett piller så dom inte blöder/löper?!? änner att vi just nu inte har råd att kastrera henne för 4500:- utan har roligare saker att lägga pengarna på men innan nästa löp kommer hon vara kastrerad, så det så! Vi kan inte ha en hund som skvätter runt sitt jävla mensblod överallt när man har en 8-9 månaders bäbis krypande omkring hemma på golvet! 

Vi har i alla fall bestämt namn till Grodan, både om det blir en pojke och flicka!! =)

*pip* Markus Lindberg
*pip* Viktoria Lindberg

Vi kommer hålla inne med tilltalsnamnet fram tills Grodan kommer ut men som andra förnamn har vi valt efter Grodans morbror eller efter Grodans gudmor (och nej vi kallar det inte fadder då jag tycker det låter som nåt man är till ett okänt barn i nåt u-land) Anna som har Viktoria i andra förnamn =)



1 kommentar:

  1. Jag hoppas verkligen att dom kan hjälpa dig å få fart eller stanna av (eller stanna av tyck jag it) ;)
    Sen måste jag bara få säga att då jag tänker på allt det här, gudmor, namnet, å att jag fick vara med i lördags, så har jag så fruktansvärt mycke lyckliga och rörda känslor i hjärtat! Det är kärlek det! Bara så ni vet =) Kram på er!

    SvaraRadera