onsdag 12 januari 2011

Jippi!!

Det blir att träffa drÅke på spec.mödra för TUL:et och han är ju definitivt en av dom bästa doktorerna på gyn i norrbottens landsting i alla fall! Nu ska jag inte säga att jag träffat alla men av dom jag har stött på i alla fall =) Det blir den 27/1 vi ska dit och man kan ju alltid hoppas att man får göra 3:D ultaljud för det verkar ju vara rätt häftigt även om jag tycker att dagen "vanliga" ultraljud är riktigt bra och jag är nöjd bara jag får se Grodan!

Till nånting annat:

Våra fotopärlbrickor har kommit och jisses vad skoj det är! Dock klarar man inte av att sitta så långa stunder i taget för det blir rätt enformiga rörelser. Det är inte riktigt som att scrappa då man rör sig lite olika hela tiden! Ni ska få se en bild när jag är klar vilket jag förhoppningsvis blir under dagen =) Jag har 1 ½ bricka kvar att lägga så det borde väl inte ta allt för lång tid =) 

Under dagen har jag eventuellt tänkt ta tag i införskaffandet av gips till avgjutningen vi ska göra av magen. Eftersom att Grodan med allra största sannolikhet (läkarens ord) inte kommer stanna tills BF så känner jag mig lite stressad! Kan ju vara bra att ha gipset hemma i alla fall så om andan faller på är det bara å rycka in. Tar nog inte så långa tid att få på plats allt gips men desto längre att stelna/torka. 

Tänkte skriva en att göra lista inför Grodan ankomst i detta inlägg så jag kan bocka av eftersom!

Att göra:

Städa klädkammare/tvättstuga
Städa skafferiet
Organisera köksskåpar
Frosta av frys
Torka kyl/frys
Organisera i toan
Köpa cykelkorg
Dammtorka/suga och skura 
Packa BB-väska
Renbädda i ALLA sängar
Vika undan all tvätt
Laga lite mat till frysen
(pannkaka, paj, biffar, köttbullar, köttfärs, kyckling)
Baka lite till frysen
Koka alla Grodans grejer som ska kokas

Säkert nåt jag har glömt men jag kan ju fylla på listan eftersom och det var ju inte tönkt göra allt på en och samma dag! Nån som känner sig manad att komma hit och hjälpa mig bocka av från listan är VARMT välkommen!! =)


2 kommentarer:

  1. Ja det var en diger lista. Men om du gör en sak varje dag så går det ju fort. Funderar över cykelkorg på din lista.....den hör liksom inte till dom andra sakerna.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Nä, den hör kanske vid första anblick inte till listan men den har en funktion som jag vill åt!
    Jag ska hänga den på en kökssoffa som vi har under trappen så att barnen kan lägga sina mössor/vantar mm i den. Eftersom att sofflocket är tungt och även om barnen är stora så når dom inte till hatthyllan =P Vips så behöver man en cykelkorg =P

    SvaraRadera