måndag 24 januari 2011

Ja vad ska man säga....

Tänkte ge mig på ett försök att beskriva natten som varit som ju är ganska lik dom senaste nätterna men nu blev måttet rågat och för dom som känner mig vet ni att jag gråter inte i "onödan" och visst många kan nog tänka att det är hormoner osv och det är säkert sant men nu är det mer än så!

Mina sammandragningar har ni ju som läst ett tag hört om, säkert så ni lessnat vid detta lagen men det är samma visa som gäller även denna gång! Jag är inte den som tycker synd om mig själv och vill inte att andra ska göra det heller dock har jag höga krav på mig själv och när saker inte funkar, vare sig det är fysiskt eller psykiskt, så blir jag otroligt frustrerad!

När jag var in den 10/1 -11 på förlossningen för att kolla mina sammandragningar så fick jag ju ligga med en ctg-kurva och på den digitala "mätgrejen" kan man säga att när det stod mellan 15-20 så var det som noll , alltså det kändes inget alls men efter det kunde man känna att magen hårdnade och när den närmade sig 30 började det vara lite obekvämt men gjorde fortfarande inte ont. En sammandragning som mättes upp i 72 registrerade sig på skrämen gjorde det faktiskt rätt ont och vad är då skillnaden nu mot då? Ja nu är ALLA sammandragningar MINST lika starka som den som mättes upp i dryga 70! 

Nu är jag ju inte alls orolig för att Grodan ska komma för tidigt men nu känner jag att jag måste få sova och det går inte när jag har så ont!! =S Känns som att det står skrivet att jag ska få en förlossningsdepression som ett brev på posten för jag kommer att vara helt slutkörd! Hur man då sen ska klara av en förlossning när man aldrig får en stunds vila är för mig en gåta! Så tanken är att jag ska åka upp till förlossningen (s-byn, då jag fortfarande inte fått min MVC-journal)  och få något att sova på så vi kan ju hålla tummarna för att det går vägen!

Är det nån som vet vad den "sovdosen" innehåller? Dom pratade om antingen tabletter eller så en injektion och det låter ju inte lovande för det för ju tankarna till morfin i "sovdos" och det tål ju inte jag =S Nåja det blir väl säkert bra! Hoppas bara att jag kan få sova om så bara en natt!


4 kommentarer:

  1. Sovdos för mig = insomningstablett, bricanyl och morfin. Jag var beredd att ta vad som helst! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag är också beredd att ta vad som helst dock inte Morfin! Då kräks jag som en som har värsta sortens vinterkräksjuka å då känns det ju inte som man får någon vila direkt =P Men ALLT annat är jag öppen för!!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Jag håller ställningarna på hemmaplan <3

    SvaraRadera
  4. Tack!! Det vet jag att du gör =) Tur är ju det =P

    kram kram

    SvaraRadera