onsdag 26 januari 2011

MVC nummer 7

Ja, idag har det då varit dags för mvc-besök nummer 7 och då såg det ut så här:

BT: 100/70
Hb: 114
SF: 38
Hjärtljud: 140
Urin: Neg
Glukos: 6,6
Fosterläge: Fixerat

Ja som ni ser ser lite lågt BT men inget att vara orolig för sen att SF-måttet var högt var väl kanske ingen större överraskning för mig dock blev nog BM lite förvånad över att det var så stor och hon skulle nog ha skickat mig till specMVC för kontroll men det är ju redan bokat till i morgon =)
Huvudet är fixerat och det är ju bra och allt verkar ju gå åt rätt håll! =)

så här såg det hela ut under besök nummer 6:
BT: 125/70
Hb: 127
SF:34
Hjärtljud: 130
Urin: Spår av röda och vita blodkroppar
Fosterläge: Huvudet neråt och ruckbart/fixerat

Måste jag säga att jag håller på å längta ihjäl mig tills imorgon då jag får se lilla lilla Grodan =) Eller stora kanske man ska säga =P


**********UPPDATERING**********

Var bara för skojs skull tvungen att kolla hur SF-måtten varit med Malin och Noel =)

Malin v. 35+2 var SF 31 cm
Noel v. 35+1 var SF 35 cm
Grodan v. 35+1(0) 38 cm

3 kommentarer:

  1. Åh jag hade värsta Labanperioden när felicia var nyfödd, vi har hur mkt labankläder som helst här. De är hur fina som helst. Min favorit är en svart fleeceoverall, som jag kom på är hos Linda nu, måste be henne skicka den :)

    Ja gud, snart är det dags. Men jag har en känsla av att ni kommer att få åka hem med er lilla groda före oss ;) Imorgon får vi se om vår busunge ligger åt rätt håll, det hade ju varit en bra start :)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jo Laban är ju bar för underbar =) I love him!! Och Labolina är ju också rätt söt =P Jag har också fleecedressen =) superfin är den! =) Mer Laban lär det bli =)

    Ja jag hoppas verkligen inte jag behöver vänta allt för länge till men man vet ju aldrig =P blir spännande på tul:et i morgon! Lycka till med läget! Bara hoppas lill*n vill stå på huvet =P

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Ni går verkligen i väntans tider, du och Anna men oj så spännande tid. Det är spännande för oss andra också att få se vad det blir.
    Ja, det ska blir härligt med skoter, bara det blir varmare.
    På lördag ska jag och Moa på scrap hela dagen =)
    Ha det så gott. Krama familjen

    SvaraRadera