tisdag 9 november 2010

Stickning...

Idag ska jag åka till NBV för att tjejerna där ska få lära mig lite mer om stickning- Jag kan ju grunderna och några olika sticksätt men är VÄRDELÖS på att läsa mönster tex. Mönster skulle lika gärna kunna stå på finska för min del och jag skulle förstå ungefär lika mycket men nu ska det bli ändring på det. Hälar på tjocksockar har jag heller aldrig lärt mig så det tänkte jag också att dom skulle få lära mig så småningom men jag antar att allt inte blir idag, även om jag ju gärna skulle vilja det =) Ska ta med mig lite "scrap" och visa vad jag har gjort också sen har jag även lite ärenden på stan bla apoteket för att hämta ut medicin till Malin som vi hoppas ska hjälpa! Jag kanske uppdaterar senare och berättar hur det går på sticklektionen =)

bye, bye

Mitt mål med sticklektionerna är att kunna sticka ett set efter ett mönster =)

2 kommentarer:

  1. Om du lär dig sticka tjocksockar så vill jag gärna beställa ett par ;) lycka till!! Kram

    SvaraRadera
  2. Här tas det inte emot några beställningar för vintern 10/11 men om du har tur kanske för vinter 11/12 =P

    SvaraRadera