söndag 28 november 2010

Första advent!

Nu ska jag snart starta en deg saffransbröd =) Barnen ska få göra saffrans bullar medans jag tvättar och fixar på lite här hemma! Har rätt så mycket tvätt att ta tag i och jag säger då bara: FYYY, vad tråkigt det är! Undrar vad det kostar och lämna in en säck kläder på tvätt varje vecka?! Kanske är värt att kolla upp det? Tänk att få hämta tvätten struken och färdigvikt, skulle bara ha varit nån som la in den i skåpen också =) Nåja men får nog ta sig i kragen och göra det själv =) Men det måste ju finnas nån fler än jag som tänkt tanken i alla fall?!

Blir nog inte allt för mycket spring och slit idag för efter en heldag med AJ i luleå igår vill inte riktigt fogarna vara med men jag kör väl på så länge jag orkar! Igår inhandlades tyget som ska bli nytt i babykorgen till Grodan men det får ni inte se förrän det är klart och enligt mamma ska det väl kanske påbörjas i morgon! 

Nä nu ska jag och en sprattlande liten Grodan gå in till köket och göra deg sen ska vi starta en tvätt eller så kanske vi gör det hela i omvänd ordning för att vara lite mer effektiva =)

Trevlig första advent på er!! =)

bye, bye

Lånad bild!! Äkta vara kanske kommer senare =)

4 kommentarer:

  1. jag röstar på att du kör igång en tvätt först, då hinner du kanske nån fler utslaget på dagen! =)
    fogarna kanske tyckte att det blev mkt, både rant på fredag OCH lördag! =) Men mycket trevligt hade då iallafall jag... =)

    SvaraRadera
  2. Suck vad tråkigt at du påminde mig om vårat tvättberg! :(

    SvaraRadera
  3. Jo det blev så att jag starta en först men har bara hunnit starta två men den andra är snart klar så då hinner jag nog en till sen ger jag mig för idag! Med tvätten iaf!! =) Jo det blev nog lite mycket men å andra sidan tror jag det blir lite för mycket vad jag än gör nu för tiden!! Mycket trevligt! Du inser väl att jag måste tillbaka till tygaffärn när grodan har kommit och kanske tom före det =P

    SvaraRadera
  4. J: Sorry för påminnelsen! Men lite skönt mpste det väl ändå vara nu för ni har väl egen tvättstuga nu?!? eller det kanske ni iofs hade tidigare också =)

    SvaraRadera