måndag 15 november 2010

Bekännelse!

Jag har en liten bekännelse som jag måste dela med er för att berätta en lite rolig grej som inträffade idag under lunchen =) När jag är på sjukhuset eller vårdcentralen så tjuvar jag ALLTID med mig nåt hem, lite av en kleptoman när jag är på en sån inrättning kan man väl kanske säga =P Skulle ALRDIG falla mig att att snatta på en affär eller nåt sånt men när jag är nånstans som har men sjukvård å göra kan jag som inte hjälpa det =) Kanske något att ta upp med en psykolog =P Nåja, det jag brukar ta är nån plasthandske, tejprulle, kräkpåse eller det värsta en tub emla-salva som dom lämnat framme, alltså är det ju deras fel, eller hur!? Man kan ju inte lämna såna "bra att ha grejer" framme, eller hur?! =P Nja jag har tjuvat en värre sak men den törs jag inte bekänna här =P Det får ni spekulera fritt i om ni känner för det =) Idag då, under lunchen med min kära vän Jea så berättade jag om hjärtljuden från Grodan och att jag har ju en egen maskin som jag mätt och räknat ut vad dom ligger på å då säger Jea "Jaha, är det med den maskinen du stal på VC?" Eehh näää det var det inte för nåt sånt dyrt skulle jag ALDRIG ta och så fick vi oss ett gott skratt när våra fantasier svävade ut och la upp en plan om att "sno" mer komplicerade grejer än lite plåster =P Roligt hade vi i alla fall =P

 Jag har i alla fall inte snott en doppler från sjukhuset så det behöver ni inte spekulera i utan har köpt en Angel sound på teknikmagasinet och den funkar lika bra som den dom har hos barnmorskan, bara några små skillnader såsom hörlurar i stället för en liten högtalare så vill man tex lyssna både mamma och pappa samtidigt får man lyssna i en lur var och vill man räkna ut hjärtljuden får man göra det på det gamla vanliga sättet med att ta tid och räkna =P Den räknar inte ut det själv som den gör hon BM, i alla fall den min BM använder =)

En sån här är det jag använder och den finns att köpa på Teknik Magasinet för 350:- och det är supermysigt men kanske inte är att rekommendera till dom som har lätt för att bli nojjiga då det ibland kan vara svårt att höra speciellt i början och då har man ju inte heller hunnit känna av bäbisen!



3 kommentarer:

  1. haha, tejprulle? =) nog känner jag till dina kleptomantendenser inom vården, men tejprulle? =) Trodde bara du tog vårdsaker....
    å som jag blev nyfiken på vad den "värre" saken var, tills jag kom på.. att jag vet ju vad det är! =) Vet då iallafall ingen som har så många kräkpåsar som du, dom kan man hitta lite varstanns ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men du vet sån vit plåstertejp har jag ju snott =P det var dock ett tag sen men... Jo du vet vad det är men du får ju it säga det =P det förblir hemligt =P Kräkpåsar kan man inte få för många av och det går ju ett par st varje gång nån har magsjuka eller man kör lite längre med bil för dom är ju suverän som skräppåse till barnen därbak =)

    SvaraRadera
  3. jaha, jag trodde du menade vanlig tejp... genomskinnlig som men tejpar papper med, men nu fattar jag =)
    jag lovar att knipa igen om den saken =)

    SvaraRadera