onsdag 17 november 2010

Mindre än hundra och födelsedag!

Nu är det mindre än hundra dagar kvar till Grodan är beräknad att komma, närmare bestämt 99 dagar kvar. Jag kommer ihåg det som om det vore igår när det var över 200 dagar kvar så dessa drygt 100 dagar har gått fort. Jag vet att jag är lite tjatigt om just det men så är det i alla fall. Nu lär det ju gå lite långsammare, del för att det bara blir mörkare och mörkare och då tenderar tiden kännas längre (utan att man hinner mer givetvis) och ju närmare man kommer ju mer längtar man ju och ju mer räknar man dagar.

Har varit på stan och köpt/fått lite mammakläder av min mamma för att jag fyller år och det var en klänning och ett skärp som jag ska ha till jul och en par jeansleggings som jag köpte för pengarna jag fick! Allt inhandlat på H&M:s nya mamma-avdelning som är världens minsta men tre olika plagg än så länge men till veckan kommer dom troligtvis ha fått in mer och då ska jag dit och handla! Behöver lite baskläder och jag har sett på deras hemsida att dom har riktigt fina baskläder i MAMA size =) Dom skulle även få in underkläder, ammningsBH men det är väl lite för optimistiskt att tro att det ska komma i min storlek där utan jag får nog kallt räkna med att köpa på Shop intim. Jag trodde att ammningsbh:ar i alla fall skulle finna i lite större kupor på butiker som kappahl och lindex mfl men ikket! Inte stora nog så jag kan ha dom i alla fall! Har inte varit och kollat nyligt men ska väl så småningom dra en vända för det ändamålet för nu  börjar det vara kris i BH lådan och då kan jag ju lika gärna löpa ammningsvariant för en vanlig kommer jag ju bara kunna ha en kort stund till.

Undrar vad man skulle ha gjort för värt idag - om man skulle ha åkt och hälsat på nån eller om man skulle ha gjort något bra här hemma! Det blir inget kalas så baka behöver jag ju i alla fall inte göra =) För jag bara säga en sak om den saken: SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!! Det är typ 9 år tills nästa gång jag tänker fira min födelsedag för då måste man väl göra det då man fyller jämnt igen!??! Eller så reser man bort då - kan ju börja spara nu så man kan fara på en riktigt lång resa och påå så vis är borta så länge att man inte behöver fira varken före eller efter! Smart, va?!? =P

bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar