fredag 19 november 2010

Mina egna tankar...

Jag vet inte vad det beror på men jag kan ju helt klart tycka att jag känner mig mer obekväm i denna graviditet än vad jag gjorde med Malin och Noel eller så beror det bara på att man inte kommer ihåg riktigt hur det var. Jag upplever att jag har mer ont och att jag besväras mer av att Grodan verkar vara högre upp och trycker på revbenen. Magen följer ungefär samma kurva som med M & N, så nära man kan jämföra i alla fall med tanke på olika sätt och mäta osv. Jag är ju fullt medveten om att detta tillstånd är helt normalt för veckan jag är i nu men jag kan inte påminna mig om att jag nånsin kände så med M & N men det gjorde jag väl antagligen mot slutet. Nu har jag problem att sitta "normalt" en längre stund! Ryggen fortsätter och jävlas men det är inget jag förväntar mig ska bli bättre förrän efter förlossningen och ett bra tag efter den! Som tur var är mitt blodvärde rätt bra så jag behövde inte öka till maxdos av järn utan BM tyckte som sagt att jag skulle ta två varannan/var tredje dag ungefär för att förhoppningsvis slippa öka mer än så. Hon menade att det var bättre att underhålla det värde jag har nu istället för att vänta tills det lev sämre och då öka på järnet (i dubbel mening). Har fortfarande rätt mycket sammandragningar och hoppas fortfarande på att det betyder att kommande förlossning ska likna de två andra för då blir det inga större problem! Jag tror nog jag är lite mer nervös inför denna än jag varit tidigare men det kan nog också vara en bra grej så att jag förbreder mg på att det ska vara jobbigt istället för att jag ska gå och tänka att det kommer att bli lätt som en plätt, så att säga, och sen få en otrevlig överraskning. Det finns nog både för- och nackdelar med att ha två förlossningar i bagaget när man står inför en tredje. Lite oundvikligt förväntar jag ju mig ungefär samma och det vore ju väldigt bra om det blev så eftersom att jag räknar i alla fall som att jag har haft lätta förlossningar. Klart dom har gjort ont men inte alls så ont som jag hade trott att det skulle göra. Jag försöker verkligen intala mig själv att det kommer göra mycket mer ont nu, för jag är äldre än sist och för att som alla säger så är ju varje förlossning unik även om jag inte av egen erfarenhet riktigt kan hålla med om det!
Hur som helst så mår jag bra och har inte alls råkat ut för jag inte tycker jag kan stå ut med! =)

Hittade denna bild i en annan blogg, kommer inte ihåg vilken!! Är den inte hur söt som helst!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar