måndag 22 november 2010

2010-11-22

Gud va svårt det är att komma på rubriker ibland så idag fick det bli så tråkigt som ett datum!

I lördags skruvade vi ihop spjälsängen för att jag ville se hur den ser ut. Jag har ju använt den två gånger tidigare men ville som se hur det skulle se ut i vårat sovrum och samtidigt mäta den för nu måste vi skaffa en ny madrass! Trodde som att det skulle bli en från ikea men så blir inte fallet, dels för att det finns ingen storlek som stämmer och del för att det var ingen skillnad i pris och jag vette tusan när vi ska fara dit. Om nån ska dit och känner att dom har plats för ett spjälskydd kan ni ju säga till för ett sånt behöver jag. 

Sängen är mörkbrun och passar perfekt till våra valnötsmöbler vi har i sovrummet! Det var det jag hade hoppats på att det skulle göra så det inte skulle skära sig. Nu längtar jag tills lön så jag får börja göra den klar! Ska köpa några bäddset och som sagt ett spjälskydd och en madrass! 

Här ska ni få lite smakprov på vad som kan tänkas få bäddas med i Grodans säng =)












Ja nu har ni fått lite smakprov =)

bye, bye


4 kommentarer:

  1. Ohh så mycke fint :) Skojigt att den passa med möblerna. Av nyfikenhet vad har den då flör mått som är så knasigt, har de inte 60x120 oftast? Jasi jasi. KRAM

    SvaraRadera
  2. Jodu det finns hur mycket fins som helst =) Lundmyr of sweden har ett par gobitar men dom är ju rätt dyra =S 115*55 är våran spjälsäng och den är ju sen Malin var liten, köpt på barnens hus. Ikeas madrasser och sängar är 120*60 och även många på B-hus men det finns madrass från Rätt start som är 115*55 =) KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja det var några fina lakan...men det måste bli Nalle Phu som vann. Ja tänk det är snart 13 år sen sängen inhandlades.

    SvaraRadera
  4. Jag har nog ingen favorit utan tycker nog att alla är ungefär lika fina:-) jo det börjar vara ett tag sen sängen köptes! :-) första ägaren har blivit ganska stor!! :-)

    SvaraRadera