måndag 15 november 2010

Mvc nummer 4

Har idag varit på mitt fjärde besök hos barnmorskan och det gick bara bra!

BT: 125/60
Hb: 125
SF: 25
Vikt: 76,5
Hjärtljud: 136

Trots att mitt blodvärde var rätt bra så kom vi fram till att jag skulle börja ta två järntabletter varannan dag så att jag förhoppningsvis inte ska behöva ta dom varje dag eller ännu värre börja med järnsprutor. Det är ju nu som Grodan tar mest järn och eftersom att jag har vid dom två tidigare graviditeterna haft väldigt lågt järnvärde så får jag äta lite mer järn nu i förebyggande syfte. Hon sa också att om magen skulle säga ifrån kan jag ju ta två var tredje dag istället. Blir nog bra det! BT var ju för mig höfre än normalt men helt inom ramen för vad som räknas som bra och SF-måttet var i övre gräns för det som är normalt och det beror nog på att dom ju räkna med att jag har BF 1 mars vilket gör att jag nu är i vecka 24+6 och då hamnar man i övre regionen på SF-kurvan. Jag räknar ju med att jag är 25+3 =) Vikten vet jag inte riktigt hur man ska tänka runt men jag väger ju mig en gång i veckan hemma och enligt den hade jag gått upp  totalt 6,4 kg. Räknar kallt med att gå upp minst som med Malin och Noel och då gick jag upp 15 kg. Hjärtljuden, ja vad ska man säga om det, pojkljud egentligen men har ju varit upp i 155 första gången BM mätte men sen har det varit mellan 136-144 och det brukar man väl säga pojke om men jag tror ju att det är en flicka =) Det får vi ju hur som helst vänta å se men det är kul att spekulera =)
Nu är det hur som helst bokat för nästa glukosbelastning och det blir den 9/12 och det lär ju går bara bra för jag har ju snarare en tendens till att ha lite lågt socker än högt men inte så lågt att det räknas som farligt kanske ska tilläggas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar