tisdag 23 november 2010

Sammandragningar igen....

Jösses säger jag då bara - jag vet att det kan bli lite tjatigt om dessa sammandragningar men jag kommer ju inte riktigt ihåg hur det var dom andra två gångerna så när det gäller just sammandragningar känns det som om jag vore förstföderska =P Hade i alla fall JÄTTEMÅNGA igår och från det att jag började kolla lite på klockan 21:14 till 22:14 hade jag nog en var 3-4 minut ungefär i varierande styrka och varaktighet. Dom fortsatte ända tills jag somnade men har inte hållit mig vaken under natten och det verkar ju vara det som är på tapeten om det är för tidiga värkar eller bara vanliga jympaövningar för livmodern =) Känner att jag har hel del nu också så jag ska kolla lite på klockan för att se sen får vi väl se om jag ringer BM/förlossningen. Känns ju lite som att jag egentligen ringer en gång för mycket än en gång för lite! Menar att det är ju lite det dom är till för även om jag har en tendens att tänka att man bara är besvärlig och att det är ju säkert ingenting. Rent statistiskt sett så är det ju itne så stor sannolikhet att jag föder för tidigt, dels för att jag har inte gjort det tidigare och dels för att det är inte så många barn som föds prematura överhuvudtaget men det händer ju faktiskt. Har inte börjat städa än och tänker inte göra det förrän jag har vilat en stund! Jag går och lägger mig i sängen och ser lite tv helt enkelt och tar lite tid för att se om det är läge att vara orolig eller inte!

bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar