torsdag 16 december 2010

Nu kom jag ju på nåt!

Nu kom jag ju på nåt som jag kan skriva =) 


Filten jag har beställt har kommit och ligger i tvättkorgen och ska bli tvättad för den ska packas med i BB-väskan som är förberedd i tanke i alla fall! Kläder till Grodan som jag har är lämnade hos mamma för tvätt och resten är uppskrivet på inköpslistan. 

Listan ser ut som följande (ni får gärna fylla på den om ni tycker jag glömt nåt):

Till Grodan:

Pyjamas (flick OCH pojk)
Resa-hem-i-kläder (flick OCH pojk)
Stickade kläder
Overall
Hjälm
Tutte
Laban-snutte (min födelsedagspresent)
Laban-filten
Bilstol
Blöjor (Ska man ha med det?!?!)


Till mig:

Myskläder (svarta)
Linne
Underkläder (bh/trosor/sockar)
Amminlägg
Bindor
Shampoo/balsam/tvål
Lotion
Läppsmörj
Tandborste/kräm
Hårborste
Fön
Kamera/laddare
Mobil/laddare
Dator (för att kunna tömma kameran) ev. ett extra STORT minneskort ist =P
Ipod 
GODIS =)
Frukt
MVC journal/brevet
Kräkpåse till bilfärden
Börs


Till Pappa:

Ombyte
Underkläder
Ducshkräm
Tandborste
Mobil/laddare
Parkeringspengar
Börs



Ja det var det! Jag ska visa er bilbarnstolen som kommer hit inom kort =) Vi gjorde ett byte med Malin och Noels faster i norge =) Hur bra som helst =)

Så här ser den ut ungefär - färg stämmer inte helt - den är röd/svart om jag inte minns fel men superfin =)  Så man kan ju lugnt säga att Laban-filten passar utmärkt! =)


5 kommentarer:

  1. Ååå va roligt att planera inför bb =) -saknar- Du behöver inte ha med dig bvc journalen de är datoriserat nu ;D Och blöjor ska man ha med sig ( men man får naturligtvis om man glömt, på 56:an står dom dock för blöjorna)

    SvaraRadera
  2. Jo det är jätteroligt och jag är som vanligt ute i god tid =) Tycker om att planera och göra listor =) Om jag skulle åka till S-byn hade jag inte behövt journalen men eftersom jag ska föda i skeå måste jag ha den med mig då det är olika landsting =) Nåt annat jag glömt?!? =)

    SvaraRadera
  3. Joppski, tänkte det att du nog behöver blöjor, men samtidigt vet jag ej på skeå. Packa det tar ju inte allt för stor plats kanske ;) SPÄNANNDE! Men man ska väll få fara den där vägen en gång till iaf ;) KRAM

    SvaraRadera
  4. Jo jag tänkte att jag kunde lika gärna packa ner det! :-) antar att det är samma överallt:-) jo minst en gång till va?!? Snart kanske?!:-p ja det ska bli väldigt spännande!! Är ju många saker som är annorlunda för mig nu så det känns lite nervöst men på ett bra sött :-)

    SvaraRadera
  5. Glöm inte tofflor, jag har läst att man behöver det av hygieniska skäl. :-)

    I övrigt har du packat ungefär som jag.

    Ska du föda i Sunderbyn måste du ha med blöjor enligt uppgift från en kompis som ska föda där alldeles snart. Skellefteå vet jag inte.

    Hälsningar Linda

    SvaraRadera