fredag 17 december 2010

Mvc nummer 5 och den nya bloggen!

Din graviditet startade Fre 21 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 4 jun 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 211 av 280. (75,4%).

Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 24 feb 2011
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.
Så här ser det ut i siffror och jag känner spontant att det låter mindre att säga att det är 69 DAGAR kvar till BF än att säga 9 veckor. Om man utgår från när Noel föddes i graviditeten är det bara 51 dagar kvar å "vips" så blev det ju snart men om man sen säger att man går tre veckor över blir det ju 90 dagar kvar och då låter det mycket igen! =)

Såhär såg det ut hos barnmorskan idag =)

BT: 115/70
Hb: 119
SF: 29
Hjärtljud: 140
Glukos: 5,0

Grodan ligger på tvären för tillfället eller i alla fall just då så jag hoppas ju på att h*n har tänkt lägga sig tillrätta innan det är dags men det är ju ingen panik än så länge! =) Annars var det inget utöver det vanliga annat än att barnmorskan tyckte jag kunde börja om med järntabletterna men bara nån då och då! Eftersom att jag är omfödesrka blir det fyra veckor tills nästa gång men det känns som att det inte gör så mycket då närmaste veckor kommer att fyllas med julafton, nyårsafton mm mm. Blir ett återbesök lagom till skolan börjar om den 10 Januari =)


Nu har jag öppnat den nya bloggen och jag hoppas att ni skickar in era bilder/uppgifter så jag får fylla på den på löpande band! Ni får gärna skicka in även om det är ett tag sen ni har fått =) I alla fall bäbisar födda under 2010 kommer jag att publicera =)





Klicka på ordet ovan så kommer du till bloggen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar