fredag 3 december 2010

Förlossningen och BM!

Idag har jag ringt till min BM som jag skrev tidigare och jag var dit för att kolla urin, järn och flytningar! Allt detta såg bra ut men efter en gynundersökning tyckte BM att hon kände en liten öppning och ville därför att jag skulle åka in till spec.mödra och kolla upp detta! Hon tyckte inte att det stämde överens med vad Jörgen Sigurd skrivit om min livmodertapp vid sista kontrollen i slutet på oktober. I vilket fall som helst var det fullt på spec.mödra i piteå så vi fick helt enkelt bege oss till sunderbyn och förlossningen! Känns ju lite dramatiskt att åka dit men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite och eftersom att det är alldeles för tidigt för Grodan att komma nu så var det bara åka! Allt så bra ut och jag är än mer övertygad om att "mitt eget" BF stämmer bäst för enligt deras mätningar var det 28+2 och inte 27+3 som jag är i enligt RUL:et! Enligt mig själv är det ju 28+0 och det är efter den veckoindikatorn (eller vad man nu ska kalla det!! =P ) som jag uppdaterar i bloggen =)
Hur som helst så såg allt bra ut med Grodan och det var lagom med fostervatten! Att jag vaknar av mina sammandragningar har inte gjort nåt med livmodertappen och jag känner mig genast lugnare! Jag skulle ta det lugnt eftersom att jag har så starka sammandragningar och det får jag ju helt enkelt göra! 

Vi fick se Grodan och fick även med oss en bild hem! Kanske inte världens bästa bild men man ser tydligt näsa mun och haka i profil och vi fick även se en jättesöt näsa och mun framifrån och jösses vilka detaljer man får se med dagens ultraljud! Grodan låg med huvudet uppåt och stjärten neråt precis i läge för en sätesfödsel men eftersom att det är ett par veckor kvar är det ingen panik. H*n har gott om plats och tid att vända på sig! Jag fick även ligga med en CTG kopplad i ca 40 minuter men hade inga sammandragningar då! Kändes ju lite dumt för det hade varit kul att få se hur starka dom är men det viktigaste var ju att få veta att dom inte gör nåt inne i skruttan!! =P






Urinprovet skulle skickas på odling som dom två tidigare eftersom att det är först då det visat nåt och jag fick ok att sluta med mina järntabletter fram till nästa besök som är den 17/12 och då får vi avgöra då om jag måste börja om eller inte.

Dagens besök hos BM:

BT: 120/60
Hb: 120
FL: 130/min
Urin: Neg -

Nu blir det duschen och sen magbilder!! Får se om det kommer upp nån idag eller om jag lägger upp i morgon!

bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar