onsdag 29 december 2010

Året 2010!

Detta är året då man helt klart kan påstå att mycket har hänt!

Jag skulle kunna säga att vi började året med en vattenskada som resulterade i att vi blev inneboende hos min kära vän Anna och kan ju inte annat än säga: TACK för det! =) Gick hur bra som helst men just då kändes vår boendesituation allt annat än optimal och ett hus var längre bort än man kunde föreställa sig. Ack så fel jag hade, då vi bara några månader senare köpte vårat hus i skuthamn.  

21 april inledde Malin sitt sista år som barn och började resan mot att så småningom bli en tonåring och vad jag då vill mena att man blir en ungdom =P Visserligen fortfarande ett barn men lite mer vuxen och då är man väl ungdom, eller hur?! =)

Våran solstråle! =)


19 maj förlovade jag och Tomas oss vid middagsbordet tillsammans med barnen! Det var jätteviktigt för mig att dom också fick vara delaktiga i vår dag då det inte bara är min och Tomas dag utan hela familjens dag. Jag har alltid sagt att jag vill vara lite "gammeldags" och gifta mig inom ett år från det att jag förlovat mig men så kommer det med allra största sannolikhet inte att bli för i den tanken fanns inte att vi just köpt ett hus samt att  vi skulle få tillökning i familjen och med alla utgifter det innebär =) Men lika glad är jag för det! =) Gifta oss ska vi ju göra nån gång och det är nog inte sååå långt bort förhoppningsvis =)

Vår förlovningsdag 19 Maj 2010


1 juni skrev vi på kontrakten och fick nycklarna till vårt fina, fina hus. Den dagen började all renovering som vi hade planlagt och allt vi hade bestämt oss för att hinna hanns med under dom två veckor vi avsatt för ändamålet. Det tog lite längre tid än vi räknat med att få toan i ordning och vi åkte på att måla delar av huset, utvändigt alltså men annars flöt det faktiskt på rätt smärtfritt! Det finns massor med saker jag vill göra och lika många saker som SKA göras i olika stor omfattning men allt har sin tid. Klar kan man nog aldrig säga att man blir i ett hus för det verkar ju var lite så att man bara börjar om från början när man gått varvet runt så att säga. Det är tur att vi båda tycker det är ganska roligt och att vi har förstående barn som kan leva med lite kaos emellanåt. 

Vårat fina, fina hus =)


15 juni "plussade" vi på stickan och insåg rätt snabbt att vi skulle bli fler i famljen och även om det var planlagt att  utöka så gick det betydligt fortare än vad vi hade tänkt =) På första försöket så att säga, bokstavligen! Så just nu går mest tid och pengar till att vänta på Grodan som kommer bli 2011 års största händelse gissar jag =) Vi väntar i alla fall otåligt på att h*n ska komma och vi är nog alla  lika otåliga =)

Glasklart! =) 4 dagar innan BIM =)



17 juli var dagen då vi fick träffa barnens nya kusin Fredrik för första gången och även resten av hans familj som vi inte träffat på länge! =)
Det var även min och Tomas 5-årsdag =)

Kusin Fredrik =)

Kusin Ine =)

3 augusti var det dags för årets IDOL-kollo för Malin som i år gick av stapeln i Skellefteå =)

IDOL-Malin

24 oktober fyllde Noel 9 år och även han börjar bli stor och självständig! Han fick en crossare i födelsedagspresent av mig och Tomas och vad vi då ska ge till Malin när hon fyller år för att det ska bli rättvist är för mig en gåta men den dagen den sorgen! =p Det löser sig! Glad var Noel i alla fall! =)

Blivande crossproffs ?? =P


18 december firades lilla julafton i storfors hos svärmor och det var super trevlig =) Barnen fick alla sina julklappar från mig och Tomas då vi skulle styra färden nordöst(?!) och vi då ville slippa ta med allt dit upp =)

Svärmor Anita =)

24 december och hela julhelgen spenderades i Jokkmokk och det var hur lugnt och skönt som helst! Massor med god mat, trevlig sällskap och fina julklappar! Kan inte bli bättre!

Kinesisk julafton =)

Det var det! Har säkert glömt en massa men nu har ni fått en liten inblick i vårt 2010 och 2011 kommer att skålas in här hemma på sjöhagevägen tillsammans med goda vänner! Bilder från det kommer väl kanske senare om det blir några värda att visa =P


Gott nytt år!! =)




1 kommentar:

  1. Så mysigt år det verkar ha varit :) Mkt skoj som hänt! Ha en trevlig nyårs nu också! Kram..

    SvaraRadera