onsdag 29 september 2010

Pyjamas!

Till när Noel skulle komma försökte jag hitta en flick- och en pojkpyjamas att ta med till BB för lite kul är det ju ändå att få ta på egna kläder och inte ha dom tråkiga dom har på landstinget! Jag ska börja leta nu för jag vill ha nåt riktigt fint! Ska kolla på Hanses barn där det mesta verkar vara färglatt och fint!" Är det ens någon färgskillnad på dom så att man ser på kläderna vilken sort man har fått?? Min tanke är att stanna så lite länge som möjligt på BB under förutsättning att Grodan mår bra och att amningen verkar fungera! 6 timmar verkar vara en bra tid tycker jag! Om jag mår som jag gjorde med Malin och Noel så ska det inte vara nåt problem. Jag hade ganska mycket eftervärkar med Noel men kan ju i vilket fall som helst inte ta nåt starkare än det receptfria så då kan jag ju lika gärna ligga och ha ont i min egen säng! Kanske dock inte sätter mig i en bil och åker dryga 7 mil hem men om jag och grodan mår bra så åker vi hem!

Idag ska Malin på lungfunktionstest för att se om hon har någon form av astma. Jag tror inte att hon har det vid ansträngning så mycket som vid förkylning men jag antar att jag ska vara glad att vi äntligen har fått tid att komma för en koll. Tänk att det ska vara så svårt att få läkare att lyssna på en förälder ibland att det känns som att dom tror man är helt borta. Jag känner ju min dotter och vet att hennes förkylningar inte är normala när jag jämför med andra människor. Dom flest människor får inte lunginflammation flera gånger per år och är inte heller förkylda hela vintrar! Om Malin blir förkyld nu kommer hon att få dras med den hela vintern. Från och till kan det vara bättre men ändå aldrig bra att hon får känna sig frisk. Hon har inte mycket till övers att ta från så jag är väldigt rädd om det lilla hon faktiskt har! Jag vet att hon kommer växa ikapp precis som jag gjorde men tills dess vill jag att hon ska få behålla det hon har! Vi får helt enkelt vänta och se vad dom säger idag och hur man går vidare från testet idag!

bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar