tisdag 7 september 2010

Idag då..

Idag ska jag och Noel åka och pröva ut hans nya fiol, ja man måste visst göra det för att få rätt storlek på en fiol! Enligt sonen ska det sen bli övning för hela slanten med kravet från storasyster om att dörren ska vara stängd. Får väl se hur länge hon står ut med det för det är rätt lyhört där uppe tror jag =) Nåja, blir nog mamman i huset som tröttnar först! Jo, jag är ledsen men fiolspel låter för jävligt trots att barnet ifråga är ganska musikalisk men tills han spelar i samma division som Linda Lampenius är det hörselproppar som gäller!

Har beställt lite bilder idag och jag hoppas att dom hinner komma innan helgen för nu börjar jag vara riktigt scrapsugen! Har även beställt ett par förstoringar som ska in i ramar och upp på väggar! Hoppas Tomas är sugen på det i vecka nu när det inte verkar bli någon övertid för hans del under denna "kappa-stopp" ! Känner att det börjar vara dags att ägna sig lite åt insidan också även om jag förstår att han vill hinna så mycket som möjligt ute innan snön kommer! Vi kanske kan komma fram till en kompromiss där han visar mig hur jag ska göra för att på bästa sätt få upp tavlorna rakt? Hade det bara varit en tavla som skulle upp har jag satt upp den själv för längesen men nu är det tre som ska upp i linje under varandra =)

Tomas har skämt bort oss, mig och barnen, ganska mycket med att han är på sitt alldeles speciella sätt VÄLDIGT unik! För er som inte känner Tomas eller som inte vet hur han är här hemma kan jag dra en liten snabb beskrivning för att förklara:

1. Om jag ber Tomas göra nåt, tex åka på affär'n eller sätta upp nåt här hemma gör han det DIREKT.
2. Säger han att han ska göra det sen, vilket är väldigt ovanligt, gör han ALLTID det utan att jag måste påminna eller tjata.
3. Han tar egna initiativ till att städa, gå ut med sopor, städa in och ur diskmaskinen mm. Ja, allt sånt som jag förstår att många andra får tjata på sina karlar om.
4. Han är VÄLDIGT "mån" om både mig och barnen och jag tror i stort sett aldrig han säger nej till oss! Småsaker till barnen ibland som att sova borta, fara till kompisar men det är ju rätt naturligt då det inte alltid passar sig av olika anledningar! När han dock säger nej gör han aldrig det utan förklaring och inte heller bara "av farten" för att han inte lyssnat utan ett nej är alltid genomtänkt!

Ja det vara bara några av Tomas helt unika egenskaper och jag hoppas att jag gör saker som visar hur mycket jag uppskattar alla dessa! För det gör jag verkligen!

Bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar