tisdag 21 september 2010

Glömde...

Efter att ha läst ett blogginlägg igår kväll kom jag på att jag hade glömt en liten detalj ur Malins förlossningsberättelse och det var sprickorna! På frågan i tidigare nämnda blogginlägg om det kan finnas nåt som är värre än att föda barn, i smärtväg alltså, så blir svaret JA för min del. Efter att Malin och moderkakan kommit ut kom den obligatoriska undersökningen för att kolla läget "downstairs" och jag hade spruckit på tre olika ställen a´3 stygn per ställe, har inge aning om det är mycket eller lite. Hur som helst så börjar, ursäkta uttrycket, kärringjäveln sy utan bedövning och när jag vilt protesterar mot hennes sömnad i mina nedre regioner säger tanten att man inte har nån känsel i mjukdelarna efter att ha fött barn! Nähä, ja just det, är ju därför jag gråtandes och skrikande försöker få henne att sluta. Tillslut ger hon mig ett spray som bränner och svider om möjligt ännu mer än själva nålen. Eftersom att jag var så ung när jag fick Malin var jag för rädd att med våld försvara mitt underliv men idag kan jag lova att jag handgripligen fått kvinnan att sluta omgående! Efter ännu mer skrik och gråt ger hon mig "normal" bedövning jag hoppas alla människor får när dom ska sy vart som helst på kroppen! Visst det var INTE skönt med en injektion i skruttan men det var ett stick istället för nio! Phu vilken pärs det var och det är än idag min värsta skräck när det gäller barnafödande.

bye, bye

1 kommentar:

  1. Ja jag kan tänka mig att det är så :) Hahhaa ja peter hade coså skoj. ;) Angående bilder så sätter jag alltid bilder före jag ens skriver...Och har jag skrivit kopierar jag och klistrar in igen sen.. Men man vänjer sig :) Kram!

    SvaraRadera