onsdag 20 oktober 2010

Stickat...

Dessa kläder kände jag att jag ville lägga i ett separat inlägg för dom har lite mer historia än vad som "ryms" att skriva som bildtext. Jag tror att det var min moster som började sticka detta set till mina kusiner när dom väntade barn och eftersom att jag och dom fick barn inom ett halvår från varandra så stickade hon även ett till mig. Tyvärr förstördes just det, som då var Malins, i en vattenskada vi hade i ett förråd =S Min mormor tog då på sig att sticka ett till när Noel skulle komma till världen och det blev det gula setet. Jag ville ju gärna också ha ett set som inte var så könsneutrlat också så det tog en snäll kvinna vid namn Barbro på sig, hon är mamma till Noels gudmor Carina. Hon stickar med ljusets hastighet kan jag tillägga och började med det blåa setet på en resa vi (jag, mamma, Carina och Barbro) gjorde till IKEA för en helhelg med shopping. Hon var i stort sett klar när vi kom hem bortsett från att sy ihop alla delar. Meningen var att hon även skulle sticka ett rosa set men hann aldrig göra det för Noel kom ju lite tidigt och visade sig vara en pojke och då blev det aldrig nödvändigt med ett rosa =) Detta set är nog stickat hur många gånger som helst i min släkt och nu måste jag leta reda på en som kan sticka mig ett rosa så jag har om Grodan skulle visa sig vara en flicka! =) Önska mig lycka till!!










2 kommentarer:

  1. Gud så gulliga!! En sån hadde jag lätt tagit på Albin när han var liten. Härlig historia bakom desutom

    SvaraRadera
  2. Jo visst är dom fina och hur bra som helst på vintern då det är kallt å så=) behöver inget mer förutom det i en voksipåse =)

    SvaraRadera