onsdag 20 oktober 2010

Före- och efterbilder på köket!

Här kommer lite före- och efterbilder på köket men det är ju egentligen inte färdigt alls! Ska till att börja med sätt upp lite kakeldekor och nya gardiner men har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha än =) Sen att vi ju givetvis så småningom ska byta köksinredning och vitvaror men det är nåt år bort för jag känner verkligen inte för att börja med en köksrenovering mitt i en graviditet eller när man nyss fått en bäbis! =) Så det får helt enkelt vänta tills grodan har blivit lite större och då hinner vi spara lite pengar också i samma veva! Win win så att säga =)


Lägg märke till den otroligt snygga tapeten! =P  
Min ÄLSKLING är flitig och min kära vän håller ett vakande öga =) Tusen miljoner tack för hjälpen AJ om jag inte sagt det förr =P

Bilden är tagen i vinkel från hallen!

Jag är ju inte en sån människa som har städmani och kommer inte att lägga upp bilder från huset där jag har gått an som en idiot för att det ska se så himla städat och snyggt ut! Så här ser det ut hemma hos mig med disk på diskbänken och ungar som äter kvällsfika!! =) Då behöver ni inte bli chockade om ni kommer hit och det inte ser ut som på bilderna för det ser precis ut som på bilderna =)



Och om nån frågar mig är det jävulens påfund att ha rostfritt på "vitvaror" för man får fan inte göra annat än att torka och jag gissar att när vi har en liten Groda här som ska ställa sig upp med kladdiga händer mot alla möbler lär kyl/frys inte alls bli långvariga i detta hushåll!! Jag har en plan för hur det utbytet ska förankras hos min andra hälft som säkert tycker att det vore onödigt att byta ut en rätt så ny och fullt fungerande kyl/frys! Jag tvingar han att torka av den 20 gånger om dagen så lär det inte dröja många dagar innan han ger vika!
Jag kan berätta en liten historia om när vi skulle köpa ny damsugare. Jag hade tjatat om en ny för att den vi hade var dålig bortom beskrivning och det tog tre gånger så lång tid med den än vad det borde ha gjort men Tomas tyckte väl inte att det var en rolig investering och heller inte nödvändig för den fungerade ju. Varför köpa nytt om det man har fungerar och inte är nåt roligt då vill säga som en ny TV? =P Då föll det sig då så att en dag skulle Tomas damsuga, det är inte ofta för det är inget han är bra på så jag gör det hellre själv, och dagen efter så åkte vi och köpte en ny damsugare! =) Det är alltså på den vägen jag har utarbetat min plan för hur jag ska få in en ny kyl/frys! Tror ni den kommer funka? Det tror jag =)

Måste bara få berätta en annan ganska rolig och gullig sak med Tomas som utspelade sig härom dagen. Eftersom jag har haft så mycket sammandragningar så erbjöd sig Tomas att damsuga och jag insåg att det var nog lika bra att tacka JA för även om det inte är hans starka sida så blir det ju inte värre. Efter några dagar så påminner jag honom om att han lovat att damsuga så han sätter igång medan jag  ligger i sovrummet och filosoferar! Hör hur han far runt med damsugaren och efter ett tag så tystnar det och jag hör hur han ställer undan den. Tomas kommer in i sovrummet för att säga att han ska ut en sväng med Lilo sen iväg på sitt ärende han hade när jag snällt och försiktgt säger, för att inte låta klagande, att han glömde damsuga i sovrummet. Då får jag till svar och det fattas nästan bara att han stampar med foten i golvet som en treåring: "men det blev ju så jävla tråkigt" Måste jag säga att jag höll på att skratta ihjäl mig!! Nåja Tomas är superbra på MASSOR med andra saker så jag bryr mig ärligt talat inte om att han inte damsugar särskilt ofta, eller aldrig kan man nog säga för det är ju mitt eget val för han gör det ju om jag ber han och utan protest ska ni veta! Han är verkligen bäst och underbar och det bästa av allt...Han är MIN!! =

 

2 kommentarer:

  1. En liten detalj bara....det stavas dammsuga....men du har verkligen varit konsekvent i din stavning...hihi

    SvaraRadera
  2. Haha ja jag ger mig väl då - sa anna också =P DAMMsuga =)

    SvaraRadera