torsdag 14 oktober 2010

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja så jag får göra ett försök att ta det från början. Sommaren 2009 var jag inne för konisering vid två olika tillfällen varvid den sista gjorde jag även en skrapning pga mina oregelbunda blödning jag haft det senaste 6 månaderna. Efter det vart min mens väldigt regelbunden och har inte haft problem efter det. För er som inte vet vad en konisering är får ni gå in och använda er av google och läsa mer om det intresserar er men kort sagt så tar man bort en bit av livmodertappen. Inget som medför något större problem men det innebär ju att min är kortare än vad en "normal" är med ungefär 1 cm. Det man nu då är vaksam med är att min livmodertapp måste orka med att stå emot sammandragningarna så att den inte börjar öppnas i förtid. Detta innebär att jag måste ligga/sitta så mycket som möjligt och inte anstränga mig mer än att gå på toa, ungefär. Dom närmaste två vekorna ska jag ta det lungt för att se att det inte blir värre och då antar aatt det kommer göras en ny gynundersökning för att se att livmodertappen inte har förändrats från idag. Sammandragningarna fortsätter men en sak som är positiv är ju att jag får sova om nätterna och det är ju också ett tecken på att det "bara" är livmodern som tränar för vad som komma skall och det är ju helt normalt och något jag gick igenom med både Malin och Noel! Fick order om att irnga s-byn om det blev värre och har det inte blivit bättre under morgondagen så ringer jag dit även om det inte har blivit värre men annars kommer jag aldrig kunna slappna av ordentligt! Vill få det bekräftat att allt är som det ska!

Grodan verkar i alla fall må bra för det rör sig massor och gör sina vanliga kullerbyttor och piruetter. Idag har även Fia fått känna när Grodan sparkat! Måste ju säga att det är skönt varje gång man får livstecken för man kan ju inte låta bli att oroa sig. Är ju MINST två veckor kvar innan Grodan ens har en chans utanför min mage och jag antar att det var mycket däför hon just sa två veckor som första delmål. Jag hoppas verkligen att det beror att livmodern växer, som den tydligen ska göra som mest mellan v 20-25 och det är även under dessa veckor som livmodern tippar fram!

återkommer mer senare...

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det inte blir värre! Men visst är vila trist?! Kommer förbi nån dag och håller dig sällskap :)

    SvaraRadera
  2. Nä det är skittråkigt =S jo gör det - kul med sällskap =)

    SvaraRadera