måndag 18 oktober 2010

Lugnat sig...

Idag är Noel hemma för han har feber och kräktes en gång igår kväll men det berodde nog inte på magsjuka förhoppningsvis utan att han tog chansen att äta en rulle center när han följde Tomas på konsum. Ni vet en sån grej han aldrig skulle ha fått göra för mamma =) Han fick pengar med för att köpa godis till bion han var på i lördags men var visst inte sugen då så han sparade och köpte igår kväll istället! Hur som helt var han ju inte helt frisk, 37.4 runt 21 när han kräktes och vaknade igen vid 3.30 och vill kräkas men det kom inget dock hade tempen ökat till 39 grader. 

Sammandragningarna har lugnat sig men fy vad en del gör ont alltså! Förhoppningsvis ringer barnmorskan idag eller i morgon om mitt urinprov jag lämnade i torsdags så då ska jag passa på att fråga henne om smärtan. Känns lite som att jag skulle vilja göra en koll av livmoder och tapp så att allt verkligen är ok. Känner mig smått nervös för att min tapp inte är som den ska vara riktigt! Nåja vi får väl se vad det blir. I värsta fall får jag helt enkelt överdriva lite som vanligt för att få hjälp! Hatar när det blir så. Funderar på att byta MVC igen dels för att jag i alla fall inte ska fortsätta där efter Grodan anlänt och dels för att det är rätt långt att åka till hortlax varje gång jag ska dit. Egentligen är det ju inte så många besök nu så här i början men jag har nog varit där nästan varannan vecka för att lämna prover mm. och snart blir det ju rutin på varannan vecka, någon som vet när det börjar vara så, alltså från vilken vecka?
Dock tycker jag ju verkligen jättemycket om barnmorskorna där i hortlax men jag får ta ett prat med Tomas om det, är ju närmare för han att åka till stan från jobbet än att vara tvungen att köra till hortlax.
Är det någon som vet när man "ska" få moderskapsintyget som ska skickas till försäkringskassan och när man börjar få med sig journalen, eller får man den ens med sig nu för tiden eller är den på dator?

Vad vill ni att jag ska skriva om egentligen? Jag skriver mer än gärna men har lite torka på ideer på alla fronter just nu verkar det som! Ja, Jonna du ska få före och efterbilder på mer ställen men väntar bara på att Tomas ska flytta nå grejer i tvättstugan så ska du få se därifrån och från köket! Kommer även en ny/till bild på vardagsrummet då jag gjort lite nytt där =) 


2 kommentarer:

  1. Ohh så jag blev förvånad att se mitt namn där men det låter bra ;) From 26 hela veckor var jag varannan vecka på diverse koller. Sen tror jag det är antingen då eller så vid 20 du ska/skulle ha fått det. Mer då.. Journalen behöver du ej om du ska till SUS men om du ska till skellet så.. Jaa det var det jag mindes.. :)
    Joo, smart med servetter jag har själv egengjorda foliesnurror ;) Kram hej..
    Jojust det. Svara var det. Jackan blir nog jätte bra i den storleken. Hon ska ju inte krympa.. :P

    SvaraRadera
  2. Jag fick börja gå varannan vecka från v 28 tror jag.. moderskapsintyget fick jag också v 28 om jag minns rätt men det är bara att be om det så får du det :)

    Förvärkar from hell idag, bebis kom snart!!!!!

    SvaraRadera