lördag 23 oktober 2010

Bakdag!

Nej jag har inte hunnit ta tag i bakningen för Noels födelsedag så det blir idag då vi är på innebandy hela dagen i morgon. Noel spelar sin sista match kl 14:50 så efter kl 16:30 är folk välkomna på fika! Det blir inte mycket fika men lite grann i alla fall! Ska ta hjälp med baket av min kära dotter och henne sovkompis som blev helt eld och lågor igår när jag frågade om dom ville hjälpa till. Bäst att ta chansen när dom fortfarande tycker att det är kul att baka! Det tycker inte jag och kan inte komma ihåg att jag någonsin har tyckt det heller!! Tror tyvärr att ja i något svagt ögonblick lovat Malin att jag ska göra en cheesecake ala norge och jag kan ju bara hoppas hon har glömt det! Har hon inte gjort det får jag nog bara bita i det sura äpplet och baka! Tur den går rätt lätt att göra! Snart måste jag gå och inventera skafferiet så jag kan skicka Tomas på affären i fall nåt fattas och det gör det ju säkert!

På måndag ska jag på specmödra för att kolla läget med min livmodertapp och förhoppningsvis kan jag få en glimt av Grodan i samma veva även om det inte är anledningen till att vi är där. Bara hoppas vi får en bra "undersökare" som fattar att när man lika gärna gör ett ultraljud så vill man ju se bäbisen även om det inte är orsaken till ul:et. Antar att dom gör ett VUL(vaginalt ultraljud) men jag kan ju ha helt fel, kan ju alltid hoppas att jag har det i alla fall! Nåja återkommer mer om det senare!

bye, bye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar