tisdag 5 oktober 2010

Baby ticker och natten!

Jag börjar med baby ticker'n! Den stämmer inte helt men det gör ingen och vad det beror på har jag ingen aning om ! Jag vet att det räknas olika med bf, tex att bf kan vara 39+6 eller 40+0 men enligt ticker'n är bf 39+5! Dock stämmer dagar kvar och som gått hittills och jag ser att om två dagar har jag gått halva tiden! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, tiden går så fort, nästan för fort! Nåja nu vet ni alla fall att vårt veckobyte sker på fredagar då det  är fulla veckor! =) Får se vad barnmorskan säger på fredag om att jag fortsätter räkna som jag har gjort och inte byter till uträkningen från ultraljudet och det är för att jag inte tycket att den stämmer! Nog om det!

Natten har varit fruktansvärd! Jag har drömt mardrömmar och har snurrat på som en propeller! Ska ringa Tomas om en stund och fråga o han har märkt av mitt snurr eller om jag har varit orolig i natt! Vid ett tillfälle vaknade jag helt sjöblöt och lakanet var helt "skrövligt" och för er som känner mig vet att det går inte alls sova på ett sånt underlag så då är det bara resa på sig och fixa! Detta innebär ju ett besök på toan nu när man är gravid för det är näst intill omöjligt att somna om man är kissnödig! Hursomhelst så när jag somnade om försökte jag tänka på bra och glada saker men tror ni det funka? Nejdå inte alls jag fortsatta på samma dröm som innan! Jag blev jagad av en galen gubbe i vad som skulle ha kunnat vara sergels torg med alla affärer och tunnlar och vrår! Hemska var i alla fall vad det var!! Tror det blir en stund i sängen idag men vi får väl se hur det blir!

Bye, bye


2 kommentarer:

  1. Ni måste vara släkt du och Markus för han kan inte heller sova i en säng med skrynkligt lakan. Vet inte var ni fått det ifrån.

    SvaraRadera
  2. Nä jag vet att han inte kan det =) Det är ju omöjligt att sova när det är "skrövligt" men jag tror han är snäppet värre än mig för han är nog upp oftare än jag =P

    SvaraRadera