söndag 24 oktober 2010

Grattis min älskade Noel!

Det blir ett kort inlägg nu för jag är jättetrött!! Började dagen kl 7.00 med frukost för att sen iväg till hortlax sporthall och innebandycup för födelsedagsbarnet. Det resulterade i en vinst, 9-0 och två förluster men Noel var så nöjd över vinsten så slutet gott allting gott. 

Väl hemma var det bara rusta för kalas och det gick jättebra! Massor med folk och Noel var hur nöjd som helst! En av favoriterna var väl den bärbara dator han fick av mormor och morfar. Sen att det var WOW (world of warcraft) färdigt med tre månaders speltid färdigt på datorn gjorde den ju inte alls mindre populär och det tackar vi morbror Markus för! Han har även fått pengar och presentkort så vi får väl se vad grabben har tänkt spendera det på. Trodde som först kanske att han skulle köpa sig en ny crosshjälm men jag antar att det lutar åt spelhållet! Jag hoppas bara att han fortsätter reglera speltid automatiskt så vi inte måste sätta begränsningar i hans spelande som många föräldrar måste göra! Noel får spela när han vill för han blir sällan eller aldrig helt uppslukad av spel att han glömmer tid och rum och han är mycket med sina kompisar och är gärna ute och leker om vädret tillåter. Nu kommer det ju givetvis bli mycket spel den närmaste tiden men jag hoppas att det är lite nyhetens behag och att det går över till det mer normala. För nog tycker jag det är skönt att ha så lite regler och dyl som möjligt. Nä nu blir det sängen för den trötta mamman och hoppas inte dagen aktiviteter ska straffa sig alltför mycket imorgon! Tur jag har min TENS i så fall!!

bye, bye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar