måndag 4 oktober 2010

Kvällen!

Igår när jag och Tomas låg i sägnen och såg en film håller han handen på magen och Grodan får till ena rejäla sparkar! Tomas rycker till och vänder sig frågande mot mig och jag nickar till svar! Tomas säger: "Det är som att fiska" Jag trodde han menade att det är som när han själv är å fiskar - ibland får han upp många fiskar på raken och ibland ingen. Jag känner ju Grodan sparka både i och på magen varje dag men då har jag ju liksom magen med mig vart jag än går. Tomas är bara still en stund på kvällen innan han ska sova så han har ju som begränsat med tid att känna! Är inte så att han ligger i soffan och slappar under dagarna som jag gör =) Det Tomas då menade igår med att det var som att fiska: Han tyckte att det ryckte på samma sätt i handen när Grodan sparkade och att det var som rycket som han känner när han har fått napp! Han såg så lycklig ut att jag skulle betala mycket för att ha det på film! Eftersom att detta är mitt tredje barn har ju Tomas ganska tur som redan får känna sparkar, jag med för den delen, eftersom att det är ju fortfarande rätt tidigt att framför allt känna sparkar på utsidan. Är ju inte alls varje spark som känns på utsidan. Rörelserna kommer tätare och tätare och man ser oftare att det rörs på utsidan. Jag längtar tills Tomas får vara med och se när magen rör sig som att det bodde en utomjording på insidan! Det dröjer nog nån vecka till men som jag sagt, tiden går FORT!

bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar