torsdag 10 februari 2011

Torsdag!

Jag tror jag tar och testar Carinas förslag på att ha veckodagarna som rubrik =) Var inte alls en dum ide =)

Idag är Lo en vecka gammal och tiden gå ju så fort =) Snart är hon ju tonåring och ställer väckarklockan på 6 för att stiga upp och måla naglarna, som den tonåring vi har i huset gjorde i morse =P

Jag har börjat gruva mig för att Tomas ska börja om och jobba och det blev lite värre när han berättade att han skulle börja jobba på torsdag nästa vecka! Då har han ju varit hemma sina 10 pappadagar och jag vet inte varför jag var inställd på att han skulle vara hemma två veckor men det var ju inte riktigt så. Han har ju i och för sig varit hemma längre än två veckor eftersom att helgerna räknas ju inte men jag vill ju ha han hemma! Vi får väl se hur det blir! Det kommer ju att gå bra även när han inte är hemma och det kan väl i och för sig vara bra att få komma igång med vardagen igen!

Igår var vi ju på BVC och jag kan ju säga att både jag och Tomas hade fel angående Lo's vikt för hon hade inte gått upp nånting sen i lördags utan var kvar på utskrivningsvikten vilket var 3230 gr! Inget onormalt med det utan beror förmodligen på att hon har vägt mindre än vid utskrivning och att mjölken inte kom igång på riktigt förrän söndagkväll! Vi ska dit om en vecka för att kolla läget då och jag gissar att hon ökat lite då! =) 

Igår hade jag besök av Siia (Malins gudmor) och vi hade en trevlig pratstund och lilla Lo skötte sig exemplariskt! =) Lite senare kom Carina och Bea hit och dom hade med sig en supersöt "outfit" och det tackar vi för =) Trevlig med besök! Jag är ju en rätt social människa och jag är inte gjorde för att bara sitta hemma och bara vara! Speciellt inte nu när jag börjat få tillbaka lite energi som var som bortblåst dagarna för förlossningen! Har dock fortfarande VÄLDIGT ont i fogarna och jag törs nästan ge mig på att säga att dom gör ondare nu än vad dom gjorde innan! Det blir alltså med andra ord en hel del hemmasittande!

Jag ska så småningom ge mig på en förlossningsberättelse men jag skulle tro att den kommer efter att Tomas börjat om och jobba och vardagen har återgått till den normala lunken! Jag har för avsikt att fortsätta med både bilder och inlägg som jag gjorde tidigare men vi får väl se hur tid finns. Fortsätter Lo i denna takt kommer det inte vara nåt problem för hon är verkligen jättesnäll och det är lite som att man väntar på att allt ska brisera =P Inget det behöver göra dock !! =) Vi trivs bra som det är nu! I går somnade Lo för kvällen runt 23 och vaknade inte förrän 4:40 och ville äta och få en ny blöja för att somna om och vakna igen kl 6 för samma procedur och hon sover fortfarande!


3 kommentarer:

  1. men hur söt var inte Lo på den där bilden?! Mitt hjärta smälte! <3

    SvaraRadera
  2. Ja, spännande är det allt. Varje morgon tänker jag att "idag kan vara dagen då bebis äntligen kommer" och lika besviken blir man när man lagt sig i sängen på kvällen :) Men jag försöker påminna mig själv att njuta av sista tiden för jag minns hur mkt jag saknade min stora mage sist ;)

    Så otroligt söt hon är, lilla Lo. en riktig sockertopp!

    Går allt bra för er, börjar ni komma in i några rutiner ännu? Hur var själva förlossningen?

    hälsa hela familjen, kram på er!

    SvaraRadera
  3. Jo det är märkligt det där med magen! Men jag saknar den redan! =) Det kanske ligger lite förprogramerat så man ska vilja ha fler barn, att man ska ha glömt hur obekvämt det kan vara mot slutet! =P

    Allt går jättebra här hemma och några rutiner har vi nog in fått in än utan tar dagen lite mer som den kommer!

    Förlossningsberättelse kommer så småningom men det gick jättebra! Fort men jättebra!

    SvaraRadera