torsdag 24 februari 2011

Lo's arvsanlag!

Ja det har varit många kommentarer om Lo och hennes hudfärg och hennes hårmängd och färg och för att visa er lite vart hon kommer från så ska ni få se lite bilder! Hon är VÄLDIGT lik mig, Malin och Noel (som båda är lik mig också) och vi alla är nog rätt lik min pappa alltså barnens morfar. Jag tror att pga att jag varit blonderad så många år så  tror folk i min omgivning att jag är ljus men i själva verket är jag rätt mörk =) Den hårfärg jag har nu är nog mer lik min naturliga hårfärg än när jag är blond!

QUIZ: Hur många trodde jag var blond?!! =) (snälla kommentera gärna det)

Pappa Tomas! =)

Mamma Sara!! =)
Lo och morfar!! =)

Jag ska en dag här framöver åka till NBV och scanna in en massa bilder så ska ni få se och jämföra likheter från när både jag och barnen var små! Lo är väldigt lik oss! Jag hoppas på att få bilder så småningom från Lo's farmor på när hennes pappa Tomas var liten bäbis så vi får se om det finns likheter även där! Jag ser dock mest Lindberg i henne men å andra sidan har jag inte sett Tomas yngre än i 3-årsåldern!
Hursomhelst, är det fortfarande konstigt att Lo är både mörk och har mycket hår? =)

Jag tycker att dessa bilder tala mycket för sig själva! Men i vilket fall som helst så har pappa Tomas och morfar massor med hår!! Morfar och mamma Sara är mörka och har vi tur får hon även lite lockar från oss alla! Jag och Tomas har väl mest fall i håret men morfar har ju lockigt! =)



6 kommentarer:

  1. Jag trodde definitivt att du var blond. Kanske för att Malin och Noel också är så ljusa. Jag tycker att Lo är jättegullig och ser lite asiatisk ut. :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog tänkt att du alltid varit mörk =) Men det kanske beror på att jag inte har vetat om dig särskilt länge och då har du haft mörkt hår...

    SvaraRadera
  3. Ja jag behöver ju inte kommentera vad jag tror att du har för hårfärg eftersom det vet jag ju redan efter dagens diskussioner ;)
    Dock måste jag ju bara meddela att Lo är den vackraste lilla tjej mitt öga någonsinn skådat! <3 <3
    Pussa på min ögonsten eftersom jag inte kan göra det själv!
    /Gudmor!

    SvaraRadera
  4. Linda E: Helt klart, eller hur ?! =P Kommer inom kort bilder på mig, Malin och Noel! =)

    Linda: Jo jag tror det är rätt många som trott jag var/är blond och jag har väl varit ljusare som barn men det blir ju bara mörkare och mörkare med åren! =)

    Elin: Ja så är det ju säkert =) Har dock varit lika blond som alla tills för ca ett år sen =P

    Anna: Ja det vet du ju! Ja jag ska ge henne det!! =)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker då bara du ska vara glad att hon har mycket hår! Albin hadde knapt nåt hår när han var 1 år. Det där med att hon är så mörk. Lo:s morfar är ju faktist rätt mörk i sin hudfärg. Man ser helt klart att hon är en Lindbergare =)

    SvaraRadera