onsdag 16 februari 2011

Onsdag

Jag antar att ni väntar på Tomas förlossningsberättelse och den kommer! =) Tänkte bara dra ut på det lite så det blir lite mer spännande =) Nä skämt å sido, han har inte skrivit den färdig än så han har ju egentligen dagen på sig för han lovade att han skulle skriva den innan han började om att jobba och det ska han egentligen göra i morgon. Vi får väl dock se hur det blir med den saken! =)

Just nu väntar jag på att Lo ska vakna så jag får göra klart morgonfixet med henne så vi kan åka till Lo's andra besök på BVC! =) Förra gången gissade ju jag och Tomas på vad hon skulle väga och vi hade ju båda fel då hon endast gått upp 5 gram från utskrivningsvikten =P Hon vägde alltså 3235 gram och var 50,5 cm lång/kort! Idag hoppas jag på att hon i alla fall har kommit upp i födelsevikten vilket var 3455 gram men vi får väl se! BVC-sköterskan sa att det är ingen fara så länge dom inte går ner mer än dom "lovliga" 10% och att dom har börjat lägga på sig vid 1-månadersbesöket men det får vi väl då ändå hoppas att hon har börjat med innan dess! Hon är då nöjd så mat verkar det då finnas =) Lo har flera nätter i rad sovit närmare 5-7 timmar i sträck innan hon vaknat för en ny blöja och mat för att sen somna om direkt! Hon sover i sin säg tills hon vakan första gången sen flyttar hon över till oss! Så småningom kommer han att bli flyttad tillbaka i sin säng  även efter att hon fått sitt natt/tidig morgonmål! Jag tror att både hon och jag sover mycket bättre i var sin säng! Skönt är det i alla fall när mat och sovrutiner verkar funka dock ska man nog inte ropa hej ännu men "so far so good" eller hur man då ska uttrycka sig! =)

Idag kommer mormor och morfar hem från Thailand och det kommer alltså bli första gången dom får se Lo IRL och det ska ju bli väldigt kul! Jag vet två större barn här i hushållet som har längtat och väntat! Dagen till ära blir det paltkok hon Lilla mormor och jag ska för första gången få lära mig göra palt! Man kan ju alltid hoppas att det sitter efter första gången så jag kan börja göra det själv här hemma! Bjuda tillbaka börjar nog kanske vara på sin plats då det alltid har varit hon som bjudit oss!

Jag vet att jag tog upp det ett par gånger när jag var gravid och ämnet var: Vikt!
Jag var lite orolig om jag skulle kunna bli av med alla kilon jag la på mig lika lätt som med Malin och Noel eller i alla fall inte skulle behöva dras med massa extrakilon i flera år efteråt som en del tyvärr får göra och eftersom jag inte alls har karaktär till dieter och motion vore det ju lite jobbigt!

I vilket fall som helst är jag inte så orolig längre! Jag har sedan Lo föddes gått ner ca 13,5 kg och har således  ca 3 kg kvar till inskrivningsvikten på MVC och ytterligare ca 3-4 kg kvar till målvikt =) Det är först nu som jag kan känna att promenader är aktuellt då mina fogar efter förlossningen gjorde mer ont än nånsin! Det börjar som tur var vända!! Nu är det bara vänta på varmare väder så man kan gå ut med barnvagnen så borde ju resterande kilon försvinna rätt fort! =)


 


1 kommentar:

  1. Så skönt att hennes rutiner är bra får hoppas att det fortsätter så =)

    Gud så skönt för dig att dina fogar är på bätrings vägen.

    SvaraRadera