onsdag 25 augusti 2010

Men herregud!!

Om man "googlar" foster 14 veckor på "bilder" kommer det att komma upp en massa oilka bilder som antagligen på ett eller annat sätt ska ha att göra med ett foster som är 14 veckor! Läste just en artikel på aftonbladet.se (http://www.aftonbladet.se/wendela/article7667574.ab) om lastbilar som kör runt i södermanland och stockholmstrakten med stora bilder på ett dött foster och jag antar, av beskrivningen att döma, att det är en bild från just den sökningen jag beskriver innan! Jag tänker verkligen inte länka till den bilden utan vill ni se den får ni söka efter den själv. Som en liten varning till den som ska söka efter bilden: den är HEMSK, milt sagt! Nå vad vill jag ha sagt med detta? Jo, jag är ingen förespråkare av abort åt varken det en eller andra hållet egentligen men man kan väl ändå inte trycka upp såna bilder på lastbilar och låta dom köra runt med det mitt på dagen! Visst är det bra att man vill väcka debatt runt abort men att göra det på detta sätt? Ni som har barn, skulle ni vilja att era barn skulle se detta? Jag har en 12-åring och en 8-åring (snart 9) och det finns inte en chans att jag skulle vilja låta dom se denna bild! Fri vilja i all ära, mycket bra tycker jag i regel men vette tusan om jag tycker det är så bra! Tror nog jag skulla svimma om jag såg en lastbil köra omkring här i piteå med en sån bild på - jag skulle då helt klart gå fram och fråga chaffören vad denne tyckte om att köra omkring.

Nä, fyyy, bläää och usch! Det bara måste gå att väcka debatt på annat sätt och ärligt talat tror jag inte att detta kommer väcka den debatt "ja-till livet" anhängarna vill att det ska göra! Debatten kommer nog snarare att handla om yttrandefrihet och tryckfrihet istället för abort!

bläääää....!!!!!

2 kommentarer:

  1. Instämmer! Fy fan, jag skulle inte vilja att mina barn såg detta om jag ahde några och jag skulle inte vilja se det själv heller! Det där är ju verkligen ett absolut idiotiskt sätt att väcka debatt på för jag tror att syftet kommer försvinna och debatten kommer istället handla om yttrande och tryckfrihet.

    Vidrigt är vad det är!
    Jag menar, om jag är emot porr till exempel ska jag då fara omkring i en bil med en megakuk och en våt fitta på dörrarna? Stackars människor som inte vill se, då ska man ju faktiskt ha rätt att välja att "nej tack jag vill inte titta" men far man omkring sådär så utsätter man ju människor att se saker mot deras vilja och det gör mig ledsen att det kan vara lagligt ens :( HUVVA!

    Kanske inte världens bästa jämförelse men du förstår nog. ;D Kram!

    SvaraRadera
  2. Nadia: nä det är ju precis så jag menar!! Faaan vilken bra jämförelse! Vulgär? Absolut men det är ju en megabild på ett dött foster också och precis som du sa man måste ju själv få välja vad jag vill se och inte!

    SvaraRadera