torsdag 12 augusti 2010

Gravid!!

Jag tror att alla som läser min blogg vet att jag är gravid och där av anledningen till att den inte är öppen för alla just nu! Den kommer säkert så småningom att öppnas igen men just nu vill jag inte gå ut med det till alla!

Grodan(testar mig fram till ett smeknamn) beräknas komma 25 februari =) Försäljaren på Nolia som sålde barnvagnar från Emmaljunga trodde grodan skulle komma i november =) EEhh ja det blir väl så när man väntar tredje barnet! Den 18:e ska jag och göra en glukosbelastning men den är jag inte så orolig för - hade 3,4 sist jag var hos bm och då trodde hon att det var lågt för att vi skulle hem och äta men sanningen var den att vi hade redan ätit middag =) Nåja det är ärftligt med diabetes därav testet! Den 24:e ska vi till Norrlandklininken i Umeå och göra ett kub-test och jag längtar men samtidigt går ju tankarna givetvis till att nånting faktiskt kan vara fel även om det inte är så stor risk för det! En riktigt kul grej är att vi kommer att få med oss ett usb-minne med filmsnuttar på grodan och det kändes ganska usa eller så är det för att man bor så långt från moderniteter som jag antar finns längre söder ut?!? Kul i alla fall!! Bilder skulle man också få med sig och det är klart en bra grej då det kan vara svårt att "scrappa" på ett usb-minne med filmsnuttar =) I slutet på september blir det "vanligt" ultraljud och det antar jag att man inte kommer gruva sig till lika mycket som man brukar eftersom att då har vi ju redan sett grodan! Funderar som på en sak: kan man känna sparkar redan nu? vecka 11+5! Har då i alla fall hört hjärtljuden flera gånger med angelsound (inköpt på teknik magasinet) och hört sparkar =) helt klart en kul investering!

En annan sak jag måste ta tag i dom närmaste dagarna är arvsrätt för Malin och Noel! Fick veta här om dagen från barnens faster att man kan ärva privata skulder från sina föräldrar i Norge. Hon berättade om en kille som var nyss fylda 20 som ärvt EN MILJON i skulder från sin pappa - känns ju inte som en kul start i livet men man ska tydligen kunna avsäga sig all arvsrätt och det antar jag innebär på skulder och eventuella tillgångar men som sagt så känner jag deras pappa och några tillgångar kommer han aldrig ha men skulder i massor gissningsvis!! Har har visst inte en en förskäring på sig säljv så då finns det ju ingen anledning att risker att dom ska ärva hans skit! Det får dom nog av från han i vilket fall som helst!!

bye, bye

1 kommentar: