onsdag 18 augusti 2010

Glukosbelastning...

I morse var jag ju på en så kallad glukosbelastning och det gick bra antar jag! Hade 4,5 och 4,7 i fastesocker och sen var det bara dricka sockerlösningen och vänta i två timmar!! Det var inte bland det roligaste jag har gjort på sistone särskilt då jag inte fick sova heller. Efter dessa två timmar blev det ytterligare ett stick i SAMMA finger( hann inte riktigt med ) och då visade resultatet 8,3! Sköterskan säger att hon inte har någon aning om vad resultatet ska vara, vad som är normalt och inte utan jag ska få besked från läkaren! Eller hur va?!? Jag vet vem sköterskan och hon har säkert jobbat på LAB i minst 15 år ( hade henne en gång som blodgivare och då sa hon att hon jobbat länge men kommer inte ihåg hur länge) och då har man ju inte snappat upp hur det ska ligga till vid en glukosbelastning?! Eller vad tror ni? Spelar ingen roll men det lät liiite löjligt att hon sa att hon inte hade någon aning!! Kontentan var att det var trist son f*n men gick bara bra!! Klagade bara liiiite vid andra sticket och kan ju påpeka att jag fortfarande har ont i fingret!!

Nu är det bara kvar "småmålning" kvar tex: bropelare men don ska inte målas sista varvet förän broräcke sitter på plats så man inte behöver "gräma" sig om man råkar repa eller hacka!! Lite montering av nya vindskivor som väntar på att bli torra sen är det nog fördigmålat för i år iaf!! Ute alltså!! Har två rum uppe som ska göras!! Nåja nu blir det lugna gatan utan nya projekt för en tid framöver!! Är fortfarande grejs som ska fixas till inomhus så det blir att beta av den listan! Som jag hoppas kan vara relativt tom innan vi börjar med nya grejer!

Bye, bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar