onsdag 30 mars 2011

Tempus fugit

Idag är det dags för Loans första läkarbesök sedan utskrivning och det ska bli jätte spännande att se vad hon väger! Jag har sedan sist slutat amma och har gett henne ersättning på heltid sedan i lördags och hon har blivit ett helt annat barn! Förut var hon världens nöjdaste om man bar runt på henne men nu kan hon vara nöjd även om hon ligger i korgen eller sängen =) Hon har även börjat inse att detta med tutte inte är så dumt och har nu några kvällar i rad somnat med den =) Hon spottar dock ut den så fort hon somnat men det är ok! =) Hon sover hela nätter och vaknar första gången runt 4.30 och då får hon en ny blöja och mat sen somnar hon om till 9 ungefär =)
Igår kväll somnade hon 22.30 och  vaknade inte förrän 7 i morse så man kan ju lugnt säga att jag var utvilad och en smula förvånad när jag vaknade! Skönt var det i alla fall!
Min gissning för dagens vikt och längd är hur som helst, 4490 g och 57cm så jag får väl återkomma med hennes mått senare =)
I morgon blir Lo 8 veckor och på söndag är hon 2 månader! Tiden bara flyger iväg!!
Tempus fugit

Lo drygt 6 veckor =)

3 kommentarer:

  1. Härligt att tutten fungerade =) Å att även ersättningen fungerar så bra som den gör! =) Hon är så fin lilla Lo! Hjärtat bara smälter då man ser henne! =)

    SvaraRadera
  2. Lo ser ut som lilla Lars-Gunnar, ju! Sötnos (Lo alltså)!

    Visst springer tiden förbi! Los kille (Levi alltså) är ju snart tre månader. Helt obegripligt! Han hälsar förresten.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Anna: Jo det är skönt när det fungerar och det gör ju även det lite lättare att sluta amma =P

    Linda: Ja hon gör ju det och man kan ju hoppas att det växer bort =P Eller så får man säga: Lik morfar men söt ändå =P
    Ja det känns som om att man itne hinner med riktigt! Inget jag kommer ihåg att jag upplevde i samma utsträckning med Malin och Noel!

    Hon hälsar tillbaka! =))

    kram kram

    SvaraRadera