torsdag 24 mars 2011

Min fina, stora lilla tjej

Nu är det mindre än en månad kvar tills Malin fyller 13 år och tiden har gått så fort! Hon är min och Tomas älskade och duktiga stora, lilla tjej! Jag vet att hon inte är Tomas biologiska dotter men just i detta läge så är VERKLIGEN biologi ingenting värt! Som jag alltid brukar säga så är det något man förtjänar, att vara pappa eller mamma t.ex och det kan man inte säga att Tomas har gjort annat än, förtjänat alltså!

Hur som helst är hon verkligen jätteduktigt här hemma och ska verkligen få någon belöning här hemma! Hon hjälper till med allt möjligt! Hon hämtar, fixar, byter blöja och vaggar lillasyster för att nämna några saker =)
Hon är inte det minsta rädd för skitbjölor och börjar bli riktigt vass på och trösta lillasyster när hon är ledsen så att mamman får laga mat eller gå på toa tex =)

Nu är min tanke att jag och Malin ska fara och göra något tillsammans eller i alla fall att hon ska få någon form av belöning som visar att vi uppskattar henne och hennes hjälp! Att det ska känns som att det är värt att hjälpa till här hemma! Det ska alltså vara något utöver att hon fyller år och inte vara knutet till en födelsedagspresent! 
Det får givetvis inte vara hur dyrt som helst och behöver inte vara något som jag ska vara med på men däremot något som jag kan följa på så att vi kan få nån timme tillsammans utan resten av familjen!

Tips?

Missförstå mig inte; Noel är också jätteduktig men han är ju några år yngre än Malin och har därför kanske inte riktigt samma färdigheter som Malin! Noel gör ALLT han ska göra men kanske inte alltid så mycket mer än så! Han lär sig fortfarande och är jätteduktig och min takt är att han och Tomas så småningom ska få lite kvalitetstid tillsammans men det får bli lite närmare sommaren då det säkerligen kommer att röra sig om crossåkning eller liknande =) Har en väldigt bra ide för vad dom skulle kunna göra men i slutänden är det ju Tomas som får bestämma vad dom ska göra! Sen är ju min tanke även att jag ska göra nåt med Noel och Tomas med Malin men just nu känns det viktigast med Malin!

Våran älskade, älskade stora lilla tjej! =)

Kom nu med lite tips så att jag får något att välja från =)



1 kommentar:

  1. Hmm... Bio? Fika på stan? Något scrapevent? Äta middag ute bara ni två? Fan vad svårt att komma på något, för jag antar att det inte ska ta flera flera timmar?

    SvaraRadera