torsdag 24 mars 2011

Babysim

Igår var jag och Lo på babysim för första gången och det var hur kul som helst! Det var inte någon kurs utan fribad i brist på bättre beskrivning! Jag kommer inte att gå någon kurs då jag redan gjort det en gång med Malin och det här med kurser inte är min grej riktigt! Däremot kommer vi fortsättningsvis att åka och bada så många onsdagar det bara går!
Det gick hur bra som helst men jag längtar tills man får upp lite vana och får in nåt form av system runt packning samt allt runt av- och påklädning så det går så fort och smidigt som möjligt!
Jag hoppas verkligen att Minna och henne mamma vill följa med fler gånger för det är ju alltid roligare med sällskap även om man säkert hittar nån där att surra med =)

Ett STORT minus med badet i går dock var ju så kallt det var i duschrummet efter badet! Fyyy så hemskt och man undrar ju om det verkligen är nödvändigt!? 
Blev inga bilder igår då man är lite rädd att kameran ska bli blöt men nästa gång så ska jag försöka få med mig Loans gudmor som då ska få agera fotograf =) (då vet du AJ)


4 kommentarer:

  1. Jag ska nog inte vara så svårflörtad på den fronten ;) Är det alltid onsdagar? Vilken tid? Så jag kan lägga in det i planeringen tänkte jag ;)
    Pussa på världens finaste lilla bäbis! <3

    SvaraRadera
  2. Vi brukar också bada på onsdagar när det inte krockar med mammagruppen. Jag tycker det är jättekrångligt med duschen och påklädningen sen. Jag vill ju inte lägga Elsa på golvet och stolen är för stor för henne än så länge.
    Jag har därför köpt ett sånt där billig uppblåsbart skötbord att lägga Elsa på så slipper jag nojja över fotvårtor.
    Jag stör mig på att det inte går att reglera värmen i duscharna.

    SvaraRadera
  3. Erika: Ja det är ju lite krångligt med "efterarbetet" och man vill ju inte att dom ska behöva frysa! Jag tror att "trixet" för min del där är att ha med extra handdukar! Jag kommer helt klart att fara dom onsdagar jag har möjlighet! =)) Var hur kul som helst och jag tror Lo gillade det skarpt =) Det är ju jättedumt att det inte går å reglera värmen i duschen men om det är för varmt som jag tyckte att det var (för Lo) så går det att starta alla duschar i "trädet" man står vid! Då blev det lite svalare =)

    SvaraRadera