tisdag 29 mars 2011

Nytt försök

Jag gör ett nytt försök till ett vettigt inlägg idag trots att jag inte har så mycket vettigt att berätta! Vi ska mest troligt till veckan påbörja renoveringen på övervåningen och först på schemat står Noels rum. Vi ska börja med att måla tak och väggar vita! Han har två väggar som bara består av panel och dom ska få fortsätta vara det men dom ska få bli vita! Sen dörr- och fönstervägg ska få ny tapet men den har vi inte införskaffat än!
Tyvärr är jag lite utav "närjagkommerpånåntingsomjagvillgöraskadethändapåengång" och så är ju givetvis fallet även denna gång! =)
Denna gång blir det dock inte lika hastigt men vi ska i alla fall i veckan försöka få hem färgen så att den är hemma och sen får vi väl åka med Noel och kolla på lite tapeter så att man får en aning om vad han gillar! Han ska nog inte få välja helt själv eftersom att det kändes som ett projekt som kan bli både för dyrt och tidskrävande!
Ska även ta med Malin så hon får säga lite hur hon vill ha det men hennes rum får vänta ytterligare en stund eftersom att hennes rum ändå är ok även om det är nog så mörkt! Hur som helst blir det ju sommar så då blir det ju genast mycket ljusare i hennes rum och Noels rum är "i värre" skick än hennes!
Sist kommer ju mitt scrapputrymme som också ska göras till lite kontorsaktigt men det ligger ju rätt långt på framtiden skulle jag gissa!
Vi får väl se när vi får in Loans rum här nere men det känns inte riktigt som om det skulle vara akut med den saken eftersom att hon får mer än gärna sova i vårat rum ett bra tag till!
Innan nästa sommar kan jag väl ha som ett önskemål att hennes rum ska vara färdigt och då tycker jag inte att jag varit orimlig med varken tid eller plånbok! =)

Insåg just nu när jag försöker boka en dejt med en vän att fy vad man planerar in för många saker och det gör att man liksom tisdag ska jag göra det och det och det, onsdag har jag det och det, torsdag det och det osv sen blir det en variant av "hurfunkarfredagnästaveckafördig" och så får man skriva in en lucnhdejt i kalendern! Kändes ju liiite för mycket för min smak så nu blir det ätt inte boka in så mycket framöver utan ta mer dagen/veckan som den kommer!
Nån dag ska vi väl ändå få till, eller hur tjejen?? =)

Nåja nu blev det lite vettigare i alla fall coh för att vara snäll så ska jag bjuda på en bild också! =))

Lilla JAG =)
Lite olik mig eller vad tycker ni?


2 kommentarer:

  1. Fin bild söt!! Ja vi upptagna får väl boka in i kalendern ett lunchmöte 2012-06-12. Ev har vi tid då ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! =) a men eller hur!? det känns typ så =P Vi får ta oss i kragen och helst enkelt fixa det =)

    SvaraRadera