måndag 31 oktober 2011

MVC 3

Idag har jag varit på mitt tredje besök hos barnmorskan och hon är jättegullig! Hon tar sig verkligen tid och lyssnar och förklarar när man har frågor utan att det ska känns stressigt! Fick svar på en del frågor och det känns alltid skönt!
Till denna gång hade jag gjort en sockerserie och allt ser ju fortfarande jättebra ut!! Ska i fortsättningen ta en serie varannan vecka och hinner då göra två tills nästa gång vi träffas som är om 5 veckor! Känns länge tills nästa gång! =P Skulle hur som helst höra av mig om det blev några avvikande resultat på serierna! 
Fick prata lite om moderkakan och förlossningen och hon hade bra svar och en bra plan!!

Så här såg då dagens siffror ut:

Vikt: +2,3 (totalt)
Hb: 119 (126)
Urin: ingen uppgift
Sf: mättes inte men hon sa 
att livmodern är vi naveln
så ett par cm högre än
"normalt"
Hjärtljud: 140
Glukos: 6,0
BT: 127/77
 
Så som ni kanske ser och förstår så kommer jag behöva äta lite järntabletter lite oftare än vad jag har gjort hittills! Hoppas bara att magen vill vara med på det!! =)
Nästa gång blir första gången att mäta magen och det kan ju bli lite spännande =P 
Imorgon kväll ska vi boka tid för ett privat ultraljud i umeå och det kommer väl att bli om ca 3 veckor så det kommer ju före nästa MVC-besök vilket känns skönt att man har nåt närmare att längta till! =)
Då kanske vi en gång för alla kan få veta vad Pu är för en sort!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar