måndag 2 maj 2011

Måndag och FORTFARANDE röksugen!

Jag ger mig på ett försök att uppdatera bloggen nu när Lo ligger och sover! Hon lär vakna alldeles snart men lär somna om med morgonvällingen! 
Vi har hur som helst än en gång kommit hem från Jokkmokk där vi spenderat valborgshelgen i gott sällskap! Det har varit en lugn och skön helg och jag måste ju säga att detta med valborgsfirande på munksundsskolan är ÖVERSKATTAT!! Så himla skönt att vara i Jokkmokk i stället!
Hoppas dock att alla ni andra som var där hade trevligt!
Nu till något helt annat!

Rökning!
Herregud så röksugen jag är och jag känner ju att jag håller på att gå upp i limningen! Funderar just på vad en viss doktor skulle säga om att börja röka igen! Nej, det är klart att man inte vill det och att det är dåligt för en själv och alla runt omkring en men helvetes vad jobbigt det är! Vill INTE påstå att det är lätt när man är gravid eller ammar men då är det i alla fall enklare och det skulle ALDRIG hända att jag rökte under en graviditet eller när jag ammar! Där får folk säga vad dom vill MEN DET GÖR MAN BARA INTE!
Vad fan funkar när man är såhär röksugen undrar jag då!?? (Rökare behöver INTE svara på den frågan) 
Jo, jag ska berätta för er vad jag gör! Jag äter!!! Äter allt som finns! Mat, fika, godis, strössel, nötter ja ta mig fan allt som går att stoppa i munnen bara det går fort och är enkelt! Nej, morotsstavar smakar skit och är ju skitbesvärligt att göra! =P
Vad tror ni händer om man gör som jag då gör för att kompensera mitt röksug? Jo man går upp massor i vikt och hur kul är det på en skala? INTE VÄRST! Speciellt om man är som jag som inte alls har karaktär till att banta (skicket trams) och det skulle för den delen ALDRIG hända att jag gjorde!
Här har man alltså på ca en månad gått ner ALLA 18 graviditetskilon plus lite, lite till men vad händer; Jo, röksuget kommer och jag äter som en tok och vips (!!!!!!) har man gått upp MASSOR igen!

Nä, nu vaknar Lo så det är bäst jag går och hämtar min lilla solstråle =)

Tur hon är en glad och snäll bäbis för annars skulle jag då har börjat om att röka BUMS!
Tycker det är JÄVLIGT orättvist att Tomas "får" röka utan att folk tittar snett på honom!
För skulle jag som bäbismamma röka skulle jag nog vara worst kind ever! =(

På väg till Jokkmokk!

Slut tändvätska och hungersnöd...

Bastad/ducshad och myser i relaxen!

Magträning på köksbordet! =)


2 kommentarer:

  1. Det har varit en jätte mysig helg. Tycker nog oxå att det är lite överskattat med majbrasan på skolan. Men det är ju för barnen å dom tycker att det är kul. Varför vet jag inte. Att du är så röksugen kan jag förstå för det är oftast när man tappar den stora motivationen som det blir jobbigt. DU ÄR SÅ DUKTIG!! SÅ KÄMPA PÅ!!

    SvaraRadera
  2. Hon blir bara gulligare och gulligare lilla Lo (och paradoxalt nog mer lik Lars-Gunnar). :-)

    Rök aldrig mer!! Har du hållit dig så här länge är det ju superdumt att börja om. Även om du går upp i vikt nu så lär du ju inte vara så här röksugen (matsugen) i all evighet. Håll ut!

    Kram Linda

    SvaraRadera