söndag 8 maj 2011

Söndag!

Med solen kommer livet så att säga! Även här på sjöhage börjar det komma tillbaka till det normala även om det inte riktigt har kommit helt! Känns otroligt sköt att ha kommit igång med löpningen och ska bli spännande att se om man kommer orka det jag har satt upp som mål! Vikten är inte så viktig även om det är den man ser just nu men det är att kläder ska sitta så man känner sig bekväm! Synd nog så kommer vågen och passande kläder hand i hand men nu med löpning på schemat kan det fort stå still på vågen men kläder passar bättre! Bra så!

Rökningen! Nä, egentligen vill jag ju inte röka för det är både dyrt och besvärligt men bättre ångetsdämpare finns inte! Så är det bara och där är det nog inte så många som kan uttala sig! Tro mig jag har provat ALLT! Har hört ett rykte om att det ska finnas nåt som har med vattenånga och göra men ser ut och smakar som cigaretter men innehåller inga farliga ämnen, man kan till och med röka dom inne! Inte för att jag vill det men det tyder ju på att dom skulle vara rätt oskadliga! Har dock inte bestämt mig eftersom att dom är ju också rätt dyra! Kvällar är värst eller när jag är själv och inte har nåt att göra! Missförstå mig rätt; här finns ALLTID att göra men ibland "harmaningetattgöra" ! Äh, ni fattar ju givetvis vad jag menar!

Hemligheten, inte än men snart ska ni få veta! Inte helt redo än men snart så....
För övrigt....Ni tror väl ändå inte jag är så lätt att det bara är och skicka ett sms eller ringa och fråga om hemligheten?! Onej, så lätt ska vi inte ha det!! =P

Helt underbart att sommaren är på väg! Det känns i hela kroppen att man får mer energi av solen och ljuset! Man behöver ju inte vara särskilt smart för att förstå att det är bra med sol i vilken form den än kommer! Alla människor behöver solen och under vinterhalvåret lider vi av solbrist! Vi, i detta land i alla fall! Ärligt talat så tycker jag det är löjligt att man skulle få cancer av solen/solarium enbart!! Allt med måtta! Man kan ju givetvis inte sola så man ser ut som en kräfta eller en krokodil men vi mår alla bättre av lite sol!
Solen är ju källan till allt liv!!
Frågan är ju om "folket" i solrikare länder har mer cancer? 
En annan fråga som jag tycker är lite intressant är varför våra husdjur, i samma takt som vi människor, har en ökning av cancer dom senaste åren? (beror väl antagligen inte på att dom solat för mycket solarium!?)
Nä med det sagt så tror jag att jag ska fara och sola ikväll! Skönt med lite energi efter löpturen som står uppskrivet på agendan! 




Givetvis åker jag ju på Sun Tan om jag ska sola!! Finns det nåt annat? =P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar