måndag 9 maj 2011

Operation: Dagsverk!

I dag har Malin varit hemma från skola och jobbat med just det rubriken säger; Operation: dagsverk vilket innebär att hon har vik kläder, dammsugit, städat ur och i diskmaskinen och för det får hon betalt som hon sen i sin tur ska skänka till ett välgörande ändamål! Väldigt bra och något jag tycker att dom ska göra fler gånger/läsår! I alla fall en gång/termin kan jag tycka!
Som 13-åring är dessa saker hon normalt ibland hjälper till med i vilket fall som helst enda skillnaden är att nu får hon betalt en bestämd summa och hon får inte behålla pengarna själv!

Jag har varit hos läkaren med mitt onda knä idag och han trodde det var en inflammation i knät och jag fick voltaren 3ggr/dag utskrivet och med det hoppas vi på bättring! 

Nu är det hur som helst slut på måsten i form av möten mm för denna vecka och det känns rätt skönt! Verkar dock inte som att detta väder ska hålla i sig men det gör inte så mycket då jag har rätt många inomhus-sysslor att göra och då är det ju mindre kul med detta väder!

Lo fortsätter vara världens snällaste och nöjdaste bäbis och bytet till NAN 2 var nog en bra idé! Vi väntar på det stora "braklasset" idag som ger oss en kvitto på att magen hänger med i bytet!
Hon tränar att ligga på mage och har ju redan vänt från mage till rygg flera gånger! Hon ligger gärna i sitt babygym på dagarna och fäktar och sprattlar med armar och ben!
Det är tur hon trivs i det för hon är inte i den lättaste ålder att ha i famnen! Hon kan inte sitta än och vill inte ligga! Vi tränar ju givetvis varje dag på att sitta lite men man får ju passa huvudet lite mer då!

Noel kommer snart hem från sin första prao-dag på cykelaffären och jag gissar att han har haft kul! Det återstår väl dock att se men hoppas kan man ju som göra då det är tanken att han ska tillbaka i morgon med! Kan ju tycka att det är lite mycket med två prao-dagar när man bara går i 3:an!
Imorgon ska han i alla fall bli hämtad av Tomas för att få följa med han på lunch på kappa och det är nog det Noel har sett fram emot mest så förhoppningsvis går det vägen! Annars kommer det ju i och för sig dagar när dom har fått sommarlov innan Tomas går på semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar