fredag 6 maj 2011

Fredag!

VARNING!! Jävligt negativt inlägg!

Idag är det min favoritdag på veckan men jag kan inte ens njuta av den! Normalt sett kan jag som dom flesta fredagar känna att livet är lite enklare än andra dagar men inte idag! Har massor att göra men får som inte gjort för jag vet dels inte vart jag ska börja dels att "börjandet" inte bara beror på mig! Jag har försökt se det nyaste avsnittet eller numer näst nyaste avsnittet av greys anatomy i två veckor men får det inte till att bli av! Har mina aningar om vad det beror på men ids inte ens ta upp det här för jag ids helt enkelt inte höra på moralpredikningar, magiska lösningar som bara är löjliga eller andra dåliga råd!! Känner att jag är JÄVLIGT negativ idag och har varit det i massa dagar! Jag vill inte hemma vilket jag normalt ALLTID vill vara men nu är det bara förenat med en massa saker som måste göras! Tvätta, städa, måla, plantera, diska, sy, bädda, städa, tvätta, laga mat, diska osv osv.... Jag har inte lust och ingen energi och jag blir sååååå frustrerad!
Förhoppningsvis kommer Tomas hem snart och är på sitt allra bästa fredagshumör och har nåt roligt som lurar i "rockärmen" men gissningsvis kommer han hem och har en massa saker han måste göra i stället! Då får jag chansen att sitta lite mer i soffan och känna mig ännu mer "onödig" !!
Som sagt ett rätt så negativt inlägg men det känns alltid lite bättre bara man får spy lite galla! =P
Om min lilla solstråle skulle kunna tänka sig och vakna så kanske livet känns lite bättre när man fått titta på den lilla glada skitungen som mest bara behagar sova! 


En PAUS önskas!!!



3 kommentarer:

  1. Man får ta en PAUS!! Man kan ju göra en " pytteliten" sak varje dag typ planera middagen, ta reda på 20 plagg som du tvättat å resten får vänta. Då har du ju fått lite av "dina" måsten å då känns det mycke bättre ska du se// kram Mamma

    SvaraRadera
  2. ja, så är livet då och då. Även för mig har tillvaron kännts jobbigare än vanligt och jag har känna mig grinig.
    Men nu får ju jag och Peter en weekend på tumanhand i Stockholm och det känns skönt.
    Hoppas det känns bättre snart. Kram Carita

    SvaraRadera
  3. Jag kommer också alltid till det stadiet i föräldraledigheten då det blir lite för mycket av det goda. Jag älskar att vara hemma och greja, men känner mig ändå till slut som en oavlönad dygnet-runt-arbetande hushållsslav som tas för given av alla. Och gör man inget måste man leva i sin egen skit, vilket man ju inte heller vill. Jag har inte kommit hit ännu, men brukar bli gnälligare vartefter det lider.

    Hoppas du känner dig bättre snart igen. Synd att du inte bor närmare så hade jag kunnat komma och vika din tvätt istället för min egen ett tag. :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera