onsdag 27 april 2011

Mitt nya projekt!

Just nu ser jag inte riktigt klok ut och jag ska fara och storhandla så småningom! Anledningen till mitt utseende är mitt nya projekt! Uppdrag; renovering av Noels rum! Inte en dag för sent men ack vad sakta det går! Att vänta är inte min starka sida och att vänta på att spackel och färg ska torka kan alla intyga är rent ut sagt skittråkigt! När man väl är inne i ett "il" så vill man ju bara få fortsätta! Man vill ju inte behöva börja om och börja om hela tiden men det är ju ett faktum när man måste vänta på torktider! Vilket i-landsproblem det kändes som men min verklighet just nu! Som tur är har jag en vän, vem annars än AJ, som hjälper till när jag får mina "il" och en sambo som ALDRIG klagar utan också ställer upp i vått och torrt! Utan mormor har det heller aldrig gått i hop och hon ska väl vara på väg hit snart så mamman får fortsätta sakta men säkert! Det är första gången jag renover något med en bäbis i huset och det kan ju bara det vara lite bökigt men då är det tur att mormor kan rycka in som bäbisvakt! =)

Tack för hjälpen till er alla!

Jävla rollerjävul! I brist på bättre formulering så säger jag bara så! Jag målade första varvet i taket och döm om min förskräckelse så luddar den nya rollern av sig och inte lite vill jag lova! Har ALDRIG varit med om maken och inte heller min mamma som har några fler renoveringsår på nacken än jag har!
När jag ringer lundströms måleri så säger gubben att man kan tvätta nya rollar innan man använder den första gånger men hur faaan ska man veta det!? Självklart kanske en del tycker men så var inte fallet för mig och jag har använt MÅNGA rollar under mina renoveringsår till allt möjligt och ALDRIG tvättat dom innan! Till saken hör också att jag alltid använt nya för jag ids inte tvätta dom mellan varven!
Gubben på lundströms lovade att det skulle försvinna i nästa varv men då är frågan om jag törs använden den rollern något mer!?
Nån som har nå tips?
Hur som heltst om bara ludden i taket försvinner kommer det nog att bli jättefint och ni ska få se lite före-bilder, "mitt i mellan"-bilder och när jag är klar efter-bilder!
Jag har ingen bild hur Noel har haft det i sitt rum fram till nu utan före-bilderna är från när vi flyttade in och satte upp väggen i hans rum som fram tills nu inte haft nån tapet utan bara varit gipsskiva och sen ser man lite av tapeten som varit på fönsterväggen! Sen ser man nog lite av färgen i taket och på väggen!


Väggen kommer på plats!



Kaoset jag skapar när jag renoverar =P

1 kommentar:

  1. Vad kul för Noel att få klarat sitt rum.
    Ha det så gott i Jokkmokk. Kram Carita

    SvaraRadera