fredag 23 oktober 2009

Och inför Gud är vi alla lika!

Jag tycker mig komma ihåg att när jag sist skulle skriva ut det årtal vi lever i nu var 2009, visst är det väl ändå rätt, jag kan ju inte ha felat på 200 år och att det egentligen skulle ha stått 1809. Sitter nu på morgonen och läser Piteå Tidningen och kommer över en artikel angående det nya beslutet om att samkönade par (PT:s ordval) har rätten att viga sig i kyrkan. En präst, som ingår i svenska kyrkan och är verksam i piteå, påstår att hon kommer att använda sig av väjningsrätten, varje prästs rätt att vägra viga ett par, snälla ni påminn mig att om jag någon gång ska vigas i Piteå att jag ska välja en annan präst än henne! Jag kan nästan inte tro det är sant att man i dagens läge kan har så inskränkta tankar och hur den där prästen med gott samvete kan gå ut med ett sånt påstående i en tidning med ett ganska stort upptagningsområde är för mig en gåta. Skulla jag ha kläckt ut mig något dylikt skulle jag inte kunna somna om nätterna. Jag kan tycka att väjninsrätten kan vara bra i vissa fall tex om prästen "anar ugglor i mossen" om att äktenskapen man just ska ingå inte är äkta, men sen å andra sidan är det verkligen dennes rätt att avgöra det? Om jag inför Gud vill ingå äktenskap måste det ju också vara han som har rätten till att neka? Nej, kort sagt, jag skulle skämmas för som jag brukar säga, det borde vara olagligt att vara så korkad! Skäms på dig "prästskrälle" från piteå och Gud förbjude att någon du känner lever i ett samkönat förhållande och skulle vilja gifta sig inför din Gud! Jag tror att Gud, om jag skulle trott på han men i detta läge hoppas jag verkligen att han finns, kommer att straffa alla präster som tar ut väjningsrätten, endast av den anledning att brudparet är samkönade, kommer att straffas när dom står vid porten till himlen och vill komma dit! Jag tror faktiskt att han tycker att man helt enkelt måste anpassa sig för den tid man lever i och jag har kollat, det var år 2009!

skäms på dig hemska präst!

Har förövrigt idag gått ur svenska kyrkan och ska jag gifta mig inför nåt "högre" väsen får det bli buddah!

bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar